یادداشت/ حامد افروغ

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، الگوهای امیدواری به آینده

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برهه‌ای رخ دادند که در هر دو احتمال پیروزی ملت ایران از نظر کارشناسان ناممکن می‌نمود اما ملت ایران با فداکاری و امیدواری به حمایت خدا، توانستند در هر دو برهه انفجاری از نور را رقم بزنند و این مسیری است که در جنگ اقتصادی نیز باید پیموده شود.
کد خبر: ۵۱۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۷ - 16April 2022

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دو الگوی کامل امیدواری به آیندهگروه حماسه و چهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ بررسی روند آغاز و انجام انقلاب اسلامی در آن برهه تاریخی که مطلقا آینده برای اهل بینش و ناراضی از وضعیت آن دوره، سیاه و غیردلخواه می‌نمود، طبیعتا حرکت امام خمینی (ره) برای تغییر وضعیت نیز از سوی مردم با ناامیدی نگریسته می‌شد. بعید است از کسی در آن دوره می‌پرسیدیم که آیا حرکت امام روح‌الله علیه استبداد و استعمار به براندازی رژیم سلطنت منجر خواهد شد و جواب مثبتن می‌شنیدیم.

نهضت انقلاب اسلامی اما در تاریک‌ترین موقعیت تاریخی رخ داد و به تعبیر درستی، انفجار نور بود و همین ناممکن‌نمایی آن باعث شد تا چشم یک تاریخ را به سوی خود خیره کند و جهان را در بهت فرو برد که چگونه ممکن است یک انقلاب با دست خالی و البته پیگیری مردمی پیروز شود.

در مرحله بعدی حیات انقلاب اسلامی یعنی وقوع جنگ تحمیلی نیز ضعف و ناپایداری سیاسی ایران باعث شد تا صدام به کشورگشایی طمع ورزد و با حمایت استکبارجهانی به ایران یورش آورد. در آن دوره نیز کمتر کسی تصور بر توان مقابله با دشمن داشت اما غیرت ملی که مرگ عزتمندانه را بهتر از زندگی ذلت‌آمیز می‌داند، در مقابل دشمن قد علم کرد و در کمال ناباوری نه‌تنها دشمن را بیرون راند بلکه پایه و اساس امنیت ملی در آینده را پی ریخت تا امروز کسی نتواند به سبب مواضع ضد استکباری ملت ایران، چی به این ملت نگاه کند.

آنچه که در این مرحله با آن روبرو هستیم و اهمیت بسزایی دارد، امیدواری به پیروزی در جنگ اقتصادی است. همانطور که در موارد قبلی هیچ تصویری از پیروزی برای ملت ایران متصور نبود، قطعا در این جنگ نوین نیز با همه آینده مبهم و تاریکی که به نظر می‌رسد، پیروزی از آن ملت ایران است چرا که برای خدا قیام کرده و قد ندارد از راه حق ولو به قیمت سخت شدن زندگی دنیایی بگذرد.

ناامیدسازی ملت ایران دم دوم قیچی جنگ اقتصادی است که اگر به آن میدان بدهیم رشته امید و آرزوهای ملت ایران را خواهد برید و ملت زنده و پویای ایران را به کام مرگ خواهد کشاند. از این‌رو بر همه ماست تا ضمن تقویت بینش سیاسی و جهانی خود آماده مقابله با هر توطئه‌ای در این راستا باشیم و اجازه ندهیم تا دشمن با سلاح رسانه با احیای فرهنگ منحط خودتحقیری و ناامیدی راه خود را برای استیلای دوباره به ملت ایران باز کند.

در میانه انبوه مشکلات اقتصادی امروز که گریبان همه ما را کم و بیش گرفته است، امیدواری به آینده با توکل به خدا برای ایجاد گشایش و راحتی سلاحی است که نباید از دست ملت ایران به زمین بیافتد تا در برابر جوسازی‌ها، خیانت‌ها و دشمنی‌ها بتواند دوام بیاورد و این فداکاری نه بخاطر خود که بخاطر آینده فرزندان ماست چرا که آینده زیبای فرزندان بر گرده سوخته پدران ترسیم می‌شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها