به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر شد؛

استفاده شهید «لاجوردی» از ظرفیت ماه رمضان برای ارشاد زندانیان

از آنجا که در ماه مبارک رمضان هستیم، کانال مرکز اسناد انقلاب اسلامی گوشه‌ای از رفتارهای شهید «لاجوردی» در ماه رمضان برای ارشاد زندانیان که «قدیریان» در کتاب خاطرات خود نقل کرده است را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 13April 2022

روایتی از رافت اسلامی «آقای دادستان»/ استفاده از ظرفیت ماه رمضان برای ارشاد زندانیانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «سید اسدالله لاجوردی» دادستان انقلاب اسلامی تهران در برهه‌ای از دهه ۶۰ بود. او کسی بود که علاوه بر نقش‌آفرینی در خثی‌سازی آشوب‌های منافقین، همواره به رفق و مدارا با زندانی‌ها تاکید داشت تا جایی که سبک نوینی از «زندانبانی اسلامی» را به منصه ظهور رساند.

از آنجا که در ماه مبارک رمضان هستیم، کانال مرکز اسناد انقلاب اسلامی گوشه‌ای از رفتارهای این شهید در ماه رمضان برای ارشاد زندانیان که «احمد قدیریان» در کتاب خاطرات خود نقل کرده است را منتشر کرد:

«احمد قدیریان» در بخشی از کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است گفت: «شب‌های ماه رمضان در زندان اوین، ۱۰ دقیقه مانده بود به اذان صبح، حاجی خودش پارچ آب یخ می‌آورد و به تک تک زندانیان می‌گفت که آب می‌خواهید؟ آب خنک می‌خواهید؟

یکی از آن‌ها در بازجویی گفته بود چه کسی هر شب ۱۰ دقیقه مانده به اذان می‌آید و به همه آب خنک می‌دهد. این مهربانی در روحیه زندانیان و بیدار شدن وجدان آن‌ها تأثیر بسیاری داشت...»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار