ارشد نظامی ارتش در غرب کشور:

ارتش جمهوری اسلامی دانش‌محور است

امیر«طاهری» گفت: امروز ارتش و نیروهای ارتش دانش‌محور بوده و تیپ‌های واکنش سریع ارتش این آمادگی را دارند که در کمترین زمان ممکن هر مأموریتی را در هر جایی از خاک وطن انجام دهند.
کد خبر: ۵۱۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱ - 16April 2022

ارتش در هیچ برهه از تاریخ به اندازه امروز در آمادگی کامل نبوده‌ استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، امیر سرتیپ دوم ستاد «سلیمان طاهری» فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور  امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ارتش در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تداوم شیوع کرونا، رژه روز ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی، امسال هم صرفاً به‌صورت خودرویی برگزار می‌شود. 

وی افزود: مراسم رژه خودرویی از ساعت ۸:۳۰ روز ۲۹ فروردین به‌صورت همزمان با سراسر کشور و با حضور مسئولین استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بزرگراه حضرت امام (ره) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور ادامه داد: در این رژه بخشی از تجهیزات و دستاوردهای نیروی زمینی ارتش به‌صورت نمادین به نمایش درخواهد آمد؛ همچنین فرود چتربازارن ارتش را در این مراسم خواهیم داشت. 

طاهری در ادامه با اشاره به اقتدار کنونی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، گفت: در هیچ برهه‌ای از تاریخ به اندازه امروز در آمادگی کامل نبوده‌ایم. با وجود اینکه در هر جنگی که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رخ داده، بخش‌هایی از خاک این سرزمین به بیگانگان واگذار شده، اما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که ارتشیان در کنار سایر نیروهای مسلح با جانفشانی‌های خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار شود.

 وی سپس با بیان اینکه هم‌اکنون تمامی تجهیزات ارتش مدرن و به‌روز است، گفت: امروز ارتش و نیروهای ارتش دانش‌محور بوده و تیپ‌های واکنش سریع ارتش این آمادگی را دارند که در کمترین زمان ممکن هر مأموریتی را در هر جایی از خاک وطن انجام دهند.

وی با بیان اینکه حراست و مرزبانی از ۲۵۰ کیلومتر از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق برعهده ارتش است، گفت: در حالی که سه اکیپ مستقر در مرزهای استان داریم، با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی هم به صورت شبانه روزی از مرزها حراست می کنیم. 

دیدار جمعی از ارتشیان با نماینده ولی فقیه در استان، گلباران و عطرافشانی گلزار شهدا، بخشش اضافه خدمت سربازان، تجلیل از خانواده‌های شهدا، دیدار با پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در استان کرمانشاه به مناسبت روز ارتش است که طاهری از آنها یاد کرد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها