مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد خبر داد؛

برگزاری جشنواره شهید «رمضانخانی» در دانشگاه یزد

«حکیمی» گفت: به همت حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه یزد جشنواره شهید «محمدحسین رمضانخانی» با هدف دستیابی به ایده‌های برتر اجرایی در راستای ارتقای پژوهش در استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵ - 16April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محسن حکیمی» مدیر امورپژوهشی دانشگاه یزد از برگزاری جشنواره شهید «رمضانخانی» در یزد خبر داد و اظهار داشت: جشنواره شهید «محمدحسین رمضانخانی» با رویکرد بهره‌گیری از خرد جمعی به دنبال جمع‌آوری ایده‌های اجرایی برای بهبود فضای پژوهشی استان از سوی افراد خوش فکر است.

حکیمی با بیان اینکه این ایده‌ها در پنج محور مردمی‌سازی پژوهش، کاربردی شدن پایان نامه‌ها، تقویت تحقیق و توسعه صنایع، گسترش و تکثیر شرکت‌های دانش‌بنیان و دستیابی به مرجعیت علمی قابل ارسال است، اظهار داشت: مهلت ارسال ایده‌ها به این جشنواره هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بوده و غیر قابل تمدید است.

وی با تاکید بر اینکه علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره شهید رمضانخانی برای ارسال ایده‌های خود می‌توانند با ورود به فرم موجود در صفحه مجازی به آدرس «http://yun.ir/idea-yazd» ثبت نام کنند، بیان داشت: استادان حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب، دبیران آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و خبرگان صنعت و جامعه از جمله مخاطبان این جشنواره هستند.

به گفته مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد، اختتامیه جشنواره شهید محمدحسین رمضانخانی در نیمه اردیبهشت‌ سال جاری همراه با تجلیل از ایده‌های برتر این جشنواره برگزار خواهد شد.

محمدحسین رمضانخانی در سال ۱۳۲۶ در شهر یزد متولد شد و از مبارزان علیه رژیم پهلوی بود که مجبور به ترک وطن شد. وی با هدایت و راهنمایی حضرت آیت الله صدوقی (ره) به کشور اتریش عزیمت کرد و در آنجا حین ادامه تحصیل سرگرم فعالیت‌های سیاسی شد. شهید رمضانخانی پس از کسب مدرک لیسانس در رشته فیزیک اتمی، برای ادامه مبارزه با رژیم خودکامه وقت ایران به لبنان عزیمت کرد و در دانشگاه بیروت به ادامه تحصیل پرداخت. وی سرانجام در ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۵۹ هنگامی که از شرکت در آخرین امتحانات دانشگاهی، برای اخذ دکترای فیزیک اتمی باز می‌گشت، هدف شلیک گلوله مزدوران بعثی قرار گرفت و به فیض شهادت نایل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار