استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت توجه مسئولان در ساخت موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام استان فارس

«ایمانیه» با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم گفت: مسئولین متولی استان باید توجه ویژه‌ای در راستای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس و یادمان‌های شهدای گمنام استان داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 16April 2022

ضروریت توجه ویژه مسئولین در ساخت موزه دفاع مقدس و یادمان های شهدای گمنام استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، امروز 27 فروردین اولین نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و سردار کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

استاندار فارس با بیان اینکه ما هرچه داریم از شهدا داریم اظهار داشت: از معاون سیاسی، معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه  و همچنین فرماندار شیراز می‌خواهم دغدغه‌های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به ویژه کمک به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس و پیگیری یادمان شهدای دفاع مقدس و تعیین تکلیف مشکلات تملکی این مجموعه را در اولویت  اجرای مصوبات این جلسه قرار بدهند.

وی همچنین از معاون هماهنگی امور عمرانی خود، محمود رضایی کوچی خواست احداث مهمانسرای ویژه رزمندگان دفاع مقدس را پیگیری نماید.

محمدهادی ایمانیه از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز خواست در تعامل با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ساز و کاری جهت تخصیص اعتبارات و تسهیلات جهت پیشبرد امور این مجموعه فرهنگی در پیش گیرد و هرچه سریعتر تکلیف میزان منابع تخصیصی به این مرکز از بودجه 1401 و شیوه تامین آن را مشخص کند.

استاندار فارس همچنین در خصوص دغدغه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس جهت تکمیل دانشنامه دفاع مقدس نیز قول داد مساعدت در این خصوص را به صورت کلان و ملی پیگیری خواهد نمود.

استاندار فارس ضمن ابراز امیدواری از اینکه مشکل زمبن باغ موزه حل خواهد شد گفت: سه مساله در این خصوص وجود دارد که باید تک تک و با تقسیم کار حل شود.

ایمانیه متذکر شد: تعیین تکلیف موقوفه، حل مشکل تملک انبارها و مغازه ها و همچنین تعیین تکلیف زمین فردی به نام کشت ورز مهمترین مسائل فراروی این مرکز فرهنگی است که باید از طربق تفاهم و تعامل و تهاتر و دیگر راه ها  حل شوند تا مجموعه باغ موزه دفاع مقدس هرچه سریعتر تکمیل شود.

در پایان این جلسه استاندار فارس به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد با امضای این سازمان، مبلغی را مطابق ردیف بودجه به بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس اختصاص دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار