مروری بر زندگی‌نامه خلبان شهید «بی‌طرف»

شهید «علیرضا بی‌طرف» عقیده داشت در یک ماهی که به سفر خواهد رفت فشار کار بر همکارانش تحمیل می‌شود و لازم دید تا زمان باقی‌مانده به اصفهان برگردد و تا فرصت باقی است در محل خدمت خود به انجام چند مأموریت بپردازد.
کد خبر: ۵۱۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 17April 2022

مروری بر زندگی‌نامه خلبان شهید «بی‌طرف»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سرگرد «علیرضا بی‌طرف» فرزند باقر در روز بیست و پنجم شهریور ماه ۱۳۳۲ در شهرستان دامغان به دنیا آمد. علیرضا چهار ساله بود، که خانواده‌اش به تهران مهاجرت کرد، او نزد مادر بزرگ خود ماند و به مدرسه رفت و تا سال سوم متوسطه در زادگاه خود بود. سپس برای ادامه تحصیل به تهران آمد و بعد از اخذ دیپلم وارد دانشکده افسری شد.

پس از اتمام تحصیلات و گذراندن دوره مقدماتی پرواز در ایران، جهت گذراندن دوره تخصصی خلبانی به مدت دو سال به آمریکا رفت و در پرواز با هواپیمای «F ۵» موفق به اخذ مدرک لیسانس شد. در بازگشت به وطن با توجه به علاقه ویژه به پرواز با جنگنده «F ۱۴» دوره آموزشی آن هواپیما را نیز گذراند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جمع خلبانان «F ۱۴» نیروی هوایی ارتش در پایگاه شکاری اصفهان پیوست.

در تیر ماه ۱۳۶۶ به خاطر رشادت‌های فراوان در نبرد هوایی با دشمن متجاوز، از طرف فرماندهی نیروی هوایی برای زیارت خانه خدا انتخاب شد. در روز بیستم تیر ماه ۱۳۶۶ از اصفهان به تهران آمد تا خود را برای عزیمت به خانه خدا آماده کند و طبق برنامه سفر می‌بایست در روز پنج شنبه بیست و پنجم تیر ۱۳۶۶ به مکه معظمه اعزام می‌شد.

 خلبان بی‌طرف عقیده داشت در یک ماهی که به سفر خواهد رفت فشار کار بر همکارانش تحمیل می‌شود و لازم دید تا زمان باقی مانده به اصفهان برگردد و تا فرصت باقی است در محل خدمت خود به انجام چند مأموریت بپردازد. سرانجام در روز بیست و سوم تیر ماه در حالی که فقط ۴۸ ساعت به سفرش به خانه خدا باقی مانده بود در مأموریتی دشوار در خلیج فارس مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفته و به شهادت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار