کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد؛

استاندارد دوگانه غرب نسبت به مسائل جهان و ملت‌های آزادی‌بخش

کنعانی مقدم گفت: غرب نسبت به مسائلی که در حوزه خود رخ می‌دهد با آنچه که ملت‌های آزادی‌بخش دنبال می‌کنند تعاریف و استاندارد‌های دوگانه‌ای را مدنظر دارد.
کد خبر: ۵۱۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ - 17April 2022

استاندارد دوگانه غرب نسبت به مسائل جهان و ملت‌های آزادی‌بخش

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین کنعانی مقدم» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی درباره رویکرد دوگانه غرب نسبت به رخداد تحولات جهانی و منطقه‌ای، اظهار داشت: غرب به سرکردگی آمریکا استاندارد‌های دوگانه‌ای را در جهان برای خود تعریف کرده و ابزار‌هایی را به نام دموکراتیک ساخته اند و هر جایی که این ابزار‌ها به نفعش باشد به عنوان ابزار سلطه از آن استفاده می‌کند و در صورتی که به ضررش باشد رویکرد متفاوتی را دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در مقوله تروریسم تا جایی که منافع آمریکا مورد توجه باشد اقداماتی که صهیونیست ها، آل سعود و یا وابسته هایشان انجام می‌دهند را تروریسم نمی‌داند، اما وقتی جنبش‌های آزادی بخش و ملت‌های آزاده می‌خواهند از حقوق خود دفاع کنند به آن مفهوم تروریسم را می‌دهند.

 کارشناس مسائل منطقه مطرح کرد: استاندارد‌های دوگانه در ظهور و بروز تعاریف مفاهمی، چون آزادی و حقوق بشر و شیوه‌های آمریکایی در دنیا در رابطه با اقداماتی که در عراق، سوریه، یمن و... انجام می‌دهند به گونه دیگری تعریف می‌شود. این شیوه‌ها استکباری هستند.

کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: متأسفانه سازمان‌های بین المللی هم با توجه به حق وتویی که وجود دارد تابع قدرت‌های بزرگ هستند و در واقع قانون جنگل در نهاد‌های بین المللی حاکم است و هر که سلطه اقتصادی بیشتری داشته باشد و هچنین زور بیشتر، حاکمیت می‌کند. این مسئله مورد قبول مردم مستضعف جهان نیست.

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی از کشور‌ها نیز با توجه به نگرانی نسبت به تأمین منابع مالی آن‌ها توسط آمریکا و اسرائیل به ناچار سخنی نمی‌گویند و همواره این نگرانی را دارند که با بحران مالی مواجه می‌شوند.

 کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: در مسئله اوکراین این اتفاقات کاملا خود را نشان داد. قدرت‌های جهانی جمع شدند، روسیه را تحریم کردند، علیه روسیه بیانیه و قطعنامه دادند، اما با وتو روسیه مواجه شده و هیچ اتفاقی رخ نداد.

وی درباره اقدامات اخیر رژیم صیونیستی نیز اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با سه بحران جدی مواجه است؛ نخست بی دولتی و اختلافاتی که در دولت بنت وجود دارد و عدم انسجام آن‌ها را به رقابت سیاسی و کشمکش‌های سیاسی می‌کشاند. همچنین شاهد مهاجرت معکوس هستند ضمن اینکه مبارزات مقاومت نیز باعث شده رژیم صهیونیستی برای عبور از این بحران‌ها دست به اقدامات جنایتکارانه دیگری بزند در آستانه ماه رمضان و روز قدس فعالیت خود را برای سرکوب ملت فلسطین بیشتر کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها