مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان:

نقش زنان در تربیت نسل آینده و ساخت مسیر پیش‌ رو مؤثر است

«سلطانی» گفت: یکی از عرصه‌های نبرد علیه انقلاب اسلامی، هویت زن مسلمان ایرانی است و دشمنان نظام اسلامی به‌خوبی دریافته است که نقش زنان در تربیت نسل آینده ساخت مسیر پیش رو مؤثر است.
کد خبر: ۵۱۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۳ - 21April 2022

«زینب سلطانی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در سمنان در خصوص تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کیان انقلاب اسلامی اظهار داشت: سال‌هاست که درخت تنومند انقلاب اسلامی با حملات دشمنان ضدانقلاب مواجه است، حملاتی فریب‌کارانه که تلاش می‌کند چهره انقلاب اسلامی را با تهمت و دروغ مخدوش کند و اعتماد را از مردم سلب نماید. در بین تمامی موضوعات مختلف و شبهه‌پراکنی‌های دائمی، یکی از موضوعات مهم و جدی، موضوع زن و خانواده است، چرا که غرب به‌ خوبی می‌داند که اگر زنان یک جامعه را نشانه بگیرد می‌تواند بر اندیشه تمام نسل آینده حاکم شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن با امکانات گسترده، سعی در تأثیرگذاری بر روی جامعه را دارد، ولی اخلاص در عمل،ایمان و نیت الهی می تواند این حربه‌ها را خنثی کند. اگر در جنگ سخت، مردان در خط مقدم بودند و زنان وظیفه پشتیبانی و حمایتی داشتند، امروز در جنگ نرم، زنان در خط مقدم هستند و باید مردان از آنان حمایت کنند، زیرا دشمن آن‌ها را هدف گرفته است.

سلطانی با بیان این که امروز یکی از عرصه‌های نبرد علیه انقلاب اسلامی، حوزه زنان و در یک کلام هویت زن مسلمان ایرانی است. گفت: دشمنان نظام اسلامی به‌خوبی دریافته است که نقش زنان در تربیت و ساخت مسیر آینده مؤثر است، در دوران جنگ شاهد بودیم که مادران و همسران شهدا چگونه خوش درخشیدند و در صفوف مقدم جبهه انقلاب بودند، امروز نیز باید در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را مشخص کنیم. یکی از دستآورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی، هویت یابی زنان در جامعه است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان افزود: زنان، نقش ماندگاری در دفاع مقدس داشتند که قابل تعمیم با زمان حال است. بدون شک اگر دختران نسل امروز با دختران دفاع مقدس آشنا شوند می‌توانیم به سمت احیای زندگی ایرانی اسلامی حرکت کنیم و ضروری است تا نسل امروز و نسل‌های آینده نسبت به آن سال‌های پُر از حماسه، ایثار و فداکاری، شناخت پیدا کنند و بدانند استقلال و امنیت ایران اسلامی، مدیون مبارزه و جانفشانی شهدا و مردان و زنان قهرمان ایران است.

وی با بیان این که بانوان باید جهاد تبیین را از خانه آغاز کنند، گفت: امروز بانوان باید جهاد تبیین را از خانه و خانواده آغاز کنند، چرا که اگر خانواده سالم باشد بدون شک جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، اگر فرزندانی با تربیت صحیح وارد جامعه شوند، آن جامعه به بیراه نخواهد رفت.

سلطانی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای زنان امروزی در تمامی زمینه‌های علم و دانش، حجاب و حیا، ازدواج و معیار‌های انتخاب همسر، فنون همسرداری و تربیت فرزند، کمک به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سیاست و سخنوری است و از بین همه صفات، ویژگی غیرت دینی در دفاع از ولایت و جهاد عظیم تبیین و روشنگری از امتیاز و برجستگی والاتری برخوردار است. برجسته‌ترین ویژگی دختر گرامی پیامبر که در فرهنگ فاطمی متبلور است نقش بصیرتی آن حضرت در تشخیص وظیفه یک مسلمان در جهاد تبیین و دفاع از ولایت است.

وی خاطر نشان کرد: امروز خطر تحریف و وارونه نمایی حقایق و بازنویسی تاریخ به سبک دشمن، بزرگ‌ترین خطر برای کشور، نظام اسلامی و مردم است و همه وظیفه داریم با وجود تلاش گسترده و بی‌سابقه رسانه‌های غربی برای دگرگون کردن فرهنگ متعالی حاکم بر خانواده، به هر شکل ممکن از این فرهنگ متعالی پاسداری و فعالیت‌های این رسانه‌ها را خنثی کنیم. بدین منظور باید خود را مسلح به سلاح‌های ارزشمند علم و آگاهی و تحقیق کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار