نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شعرا و مداحان جهاد تبیین را با جدیت دنبال کنند

آیت اله عابدینی گفت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) معلم شعرا و مداحان در جهاد تبیین هستند؛ جهاد تبیین که مطالبه رهبری است می‌بایست توسط عزیزان شاعر، مداح و هیئات به صورت جدی دنبال شود.
کد خبر: ۵۱۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ - 17April 2022

به گزارش ‌دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست صمیمانه با شعرا، مداحان، مسئولین هیئات و مواکب حسینی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: برچیده شدن بساط ظلم «بنی امیه» دو مرحله داشت که یک مرحله سیادت و سیاست حسنی (ع) و مرحله دیگر حماسه و شهادت حسینی (ع) بود. اینها هر دو با هم و در ادامه یکدیگر هستند و نباید قضاوت دیگری نسبت به آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اثرگذاری شاعر و مداح بسیار جدی است، شعرا و مداحانی با ظهور همراه می‌شوند که اثرگذاری‌شان برای این معنا باشد، یعنی چشم‌انداز دین و ظهور منجی عالم بشریت (عج) را بدانند و فریاد کمک خواهی مستضعفان عالم، ولو غیر مسلمانان را بشنوند و در این راستا گام بردارند و ان‌شاءالله اثرگذاری مداحان و شعرا در راستایی باشد که قلب امام زمان (عج) شاد شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) معلم شعرا و مداحان در جهاد تبیین هستند، بیان کرد: جهاد تبیین که مطالبه رهبری است می‌بایست توسط عزیزان شاعر، مداح و هیئات به صورت جدی دنبال شود؛ امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از حماسه عاشورا جهاد تبیین را با جدیت دنبال کردند و اگر در آن برهه جهاد تبیین اتفاق نمی‌افتاد، حماسه عاشورا و کربلا منتقل نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار