برای اولین بار منتشر شد؛

افتخار مشترک ارتش و سپاه از دیدگاه شهید «صیاد شیرازی» + صوت

۴۰ سال پیش شهید علی صیادشیرازی در نمازجمعه تهران در بحبوحه عملیات رمضان از نعمتی سخن گفت که همواره باید شکرگذار آن باشیم.
کد خبر: ۵۱۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ - 18April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثری ایفا کرد. او فرماندهی عملیات‌های ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس در جنگ تحمیلی را بر عهده داشت. این شهید همچنین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، عضویت در شورای عالی دفاع ملی، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح و جانشینی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را بر عهده داشت.

سخن شهید صیاد شیرازی درباره ارتش و سپاه در نمازجمعه ۱۳۶۱+صوت‌منتشر نشده

شهید علی صیاد شیرازی در ۱۶ فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ همزمان با عید خجسته غدیر با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشکری نائل آمد و یک هفته پس از آن در روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه در حوالی خانه‌اش مورد سوء قصد عوامل منافق قرار گرفت و به شهادت رسید.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید علی صیاد شیرازی است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه؛ روز ارتش جمهوری اسلامی برای نخستین‌بار منتشر می‌کند:

شهید علی صیاد شیرازی در هفتم خردادماه سال ۱۳۶۱ در بحبوحه «عملیات رمضان» در نماز جمعه تهران درباره وحدت ارتش و سپاه اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی رزمندگان اسلام، امروز، یکی از مایه‌های بزرگ دیگر است. امروز آن‌هایی که آمدند صحنه‌های نبرد را دیدند، می‌بینند که چه یکپارچگی و وحدتی بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به خاطر همین خداوند را شکر می‌کنیم و باید همین جا من متذکر بشوم که مواظب باشید کوچکترین خدشه‌ای در این وحدت و تشکل نیفتد. إن‌شاءالله.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها