فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا:

بسیج سازندگی حاصل تلاش‌های سردار «حجازی» بود

سردار ذوالقدر با اشاره به خدمات جانشینِ شهید نیروی قدس سپاه گفت: بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی که مقام معظم رهبری نام آن را کمک مومنانه گذاشتند در زمان مسئولیت سردار حجازی بنیان‌گذاری شد.
کد خبر: ۵۱۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ - 19April 2022

سردار احمد ذوالقدربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد ذوالقدر» فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد سردار «سید محمد حجازی» که با حضور مسئولان لشکری و کشوری و همچنین خانواده شهید حجازی در سالن شهید جنگروی سپاه سیدالشهدا (ع) در شهر ری برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار حجازی فرمانده‌ای مقتدر و در عین حال بسیار متین بود و به صحبت‌های تمام افراد خود با دقت گوش می‌داد، اظهار داشت: در شروع سال جدید بیش از ٧۴ هزار سبد معیشتی به نام سردار حجازی میان مستمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: به شب‌های قدر نزدیک می‌شویم و در این شب‌ها به یاد تمام شهدا از جمله این سردار حجازی بزرگوار باشیم؛ وی یکی از پایه‌های اصلی تأسیس بسیج سازندگی نه‌تنها در ایران بلکه در جهان اسلام بود.

فرمانده سپاه استان تهران افزود: این شهید ارجمند در همه حوزه‌های مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی، اقتصادی و دفاعی تقوا داشت؛ تمام این حوزه‌ها باهم گره خورده‌اند و این شهید بزرگوار در تمام این حوزه‌ها سرآمد بود.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از دوران مدیریت سردار حجازی در بسیج خطا و انحراف وجود نداشت، گفت: بینش و تقوای ایشان برای اداره حوزه کاری خود متکی به امامت و صداقت بود.

وی با بیان اینکه تمام قشر‌های جامعه از پزشک و مهندس تا کارمند و دانش‌آموز با بسیج عجین هستند، عنوان کرد: عمق جانِ بسیج، مدیون سردار حجازی است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه شهید حجازی در حقیقت طی تمام دوران مدیریت کاری خود صبور بود، اظهار داشت: در دوره سردار حجازی بود که بسیاری از کشور‌ها آمدند و بسیج را یاد گرفتند و رواج دادند.

۵١٣ پروژه عمرانی در سال ١۴٠٠ در استان تهران اجرا شد
سردار ذوالقدر افزود: ۵١٣ پروژه عمرانی در سال ١۴٠٠ تنها در استان تهران اجرا و تحویل داده شد که بنیانش در روز‌های گذشته و دوران شهید حجازی گذاشته شد.

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان مدیون این سردار عزیز است؛ زیرا بسیاری از برنامه‌های خود را با ایشان هماهنگ می‌کردند.

وی بیان کرد: سردار حجازی جبهه مقاومت اسلامی را عین عمار یاسر در حبشه برای دنیا تشریح کرد. بسیج مرزی ندارد و ایشان در بلاد غیر اسلامی نیز بسیج را راه‌اندازی کرد، اما این کار بزرگ به درخواست همان کشور‌ها بوده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران ادامه داد: قدرت مدیریت ایشان فوق‌العاده بود، اما علاوه بر آن اگر هر حرفی که منطقی و درست بود را می‌شنید، آن را می‌پذیرفت و اجرا می‌کرد.

سردار ذوالقدر گفت: در هیچ دوره‌ای از مسولیت ایشان هیچ اشکال سیاسی از ایشان گرفته نشد، با اینکه ایشان سیاسی‌ترین فرد در حوزه کاری خود بود و سیاست، بد و خوب و مسوولان را خوب می‌شناخت.

فرمانده سپاه استان تهران عنوان کرد: جای گردان‌های عاشورا خالی است و این گردان‌ها برای سازندگی، امداد، نجات و امنیت کشور مورد نیاز است؛ در گذشته بیش از ٢ هزار گردان عاشورا در بسیج وجود داشت.

در پایان این مراسم به فرزند شهید حجازی لوح تقدیری از سوی فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) تقدیم شد.

بنابراین گزارش، سردار سیدمحمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار