فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خبر داد؛

توزیع ۳ میلیون بسته معیشتی در پایتخت

سردار حسن‌زاده گفت: ما در ۲ سال گذشته بالغ بر سه میلیون بسته معیشتی در تهران بزرگ خصوصاً در مناطق محروم و محله‌های حاشیه تهران توزیع کردیم.
کد خبر: ۵۵۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 20November 2022

توزیع ۳ میلیون بسته معیشتی در تهران بزرگبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، در رزمایش بزرگ جهادگران بسیجی (فاطمی ۲) که در ورزشگاه شهید هرندی برگزار شد، گرامیداشت هفته بسیج را گرامیداشت همه ایثارگری بسیجیان در طول ۴۳ سال گذشته دانست و در تشریح اقدامات بسیج تهران بزرگ در زمینه سازندگی و محرومیت‌زدایی، رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ را در راستای پنجمین عملیات متمرکز و مشترک محرومیت‌زدایی در منطقه هرندی تهران عنوان کرد و اظهار داشت: ما در دو سال گذشته بالغ بر سه میلیون بسته معیشتی در تهران بزرگ خصوصاً در مناطق محروم و محله‌های حاشیه تهران توزیع کردیم که این اقدام به همت بلند بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، خیرین و با مشارکت نهاد‌های امدادرسان انقلابی صورت گرفته است.

سردار حسن‌زاده افزود: همچنین در این مدت پنج هزار سری جهیزیه اهدا شده است که در راستای رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ نیز ۱۱۰ سری جهیزیه اهدا خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در طول این ۲ سال، ۴۵۰ باب منزل مسکونی محرومین هم بازسازی شده است، اضافه کرد: ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار با تکیه بر نوشت‌افزار اسلامی - ایرانی نیز تهیه و توزیع شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۸۰ مسجد در محله‌های محروم بازسازی و تجهیز شده و با تشکیل کارگاه‌های اشتغال‌زایی، برای نزدیک به ۲ هزار نفر، اشتغال ایجاد شده است.

سردار حسن‌زاده با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات تأثیرگذار سپاه تهران بزرگ ساخت و راه‌اندازی مرکز «شهید زیادیان» برای درمان، صیانت و اشتغال معتادان است، گفت: فاز سوم این مرکز در ایام پیش رو، با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ نفر افتتاح خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) اظهار داشت: امروز رزمایش بزرگ «جهادگران فاطمی ۲» با حضور بیش از ۱۲ هزار بسیجی جهادگر برگزار شده است که در راستای برگزاری این رزمایش، اقدامات بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: افتتاح ساختمان پزشکان «شهید ممقانی»، افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی و کلنگ‌زنی یک مجموعه ورزشی که تا پایان سال از آن بهره‌برداری خواهد شد، اقداماتی است که در راستای برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ صورت گرفته است.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ پنجمین عملیات جهادی مشترک و متمرکز در محله هرندی تهران است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، دستگاه‌ها و نهاد‌های امدادی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در پنجمین عملیات جهادی مشترک و متمرکز در محله هرندی تهران پرداخت و گفت: حداقل ۹۷۲ اقدام و عملیات در این رزمایش بزرگ جهادی صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر افتتاحیه‌ها و کلنگ‌زنی‌هایی که اخیراً انجام شده است، در همین ایام سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان ۱۴ مدرسه واقع در محله هرندی غربالگری شده‌اند که درمان آن‌ها در راستای پنجمین عملیات جهادی مشترک و متمرکز در این محله، آغاز خواهد شد.

سردار حسن‌زاده گفت: مرمت و بازسازی هفت مسجد، اهدای ۳۷ سری جهیزیه از ۱۱۰ سری جهیزیه‌ای که در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ جمع‌آوری شده است، به زوج‌های جوان محله هرندی و مابقی آن به زوج‌های جوان محله‌های دیگر اهدا خواهد شد، از دیگر اقدامات در راستای برگزاری پنجمین عملیات جهادی مشترک و متمرکز در محله هرندی است.

وی با اشاره به اینکه توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی به مناسبت هفته بسیج در تهران آغاز شده است، بیان کرد: توزیع بخش عمده‌ای از این بسته‌های معیشتی از امروز در محله‌های هرندی، مظاهری، باغ‌آذری، خلازیر، و دولت‌خواه آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: همچنین مرمت ۱۲ سقاخانه در ۲ هفته اخیر عملیاتی خواهد شد و طرح‌های فرهنگی و اردو‌های یک‌روزه و چندروزه با اولویت دانش‌آموزان و نوجوانان در این مدت اجرا می‌شود.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: دیدار با خانواده ۵۷ شهید در محله هرندی و برنامه‌های گسترده فرهنگی ورزشی و جشنواره‌ها در این ۲ هفته، در حین اجرای پنجمین عملیات جهادی مشترک و متمرکز در این محله اجرا خواهد شد.

وی گفت: بسیج نهادی است که در هرجایی که انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و مردم، احساس نیاز کردند، در آن‌جا حضور یافته است و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، امنیت و دفاعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان در شرایطی مانند شیوع کرونا، سیل و زلزله، با حضور الهی و انقلابی خود، امکانات را بسیج کرده و به کمک مردم شتافته است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بسیج مستضعفین به‌عنوان یک نیروی ارزشمند و بازدارنده، تا امروز در همه عرصه‌ها مقابل دشمنان ایستاده و همه تهدیدات آن‌ها را تبدیل به فرصت کرده است.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: امروز بسیج و سپاه پاسداران همچنان در تمام عرصه‌ها در کنار مردم هستند و برای سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خواهند ایستاد و در این مسیر از جان و امکانات خود، دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها