به مناسبت روز ارتش؛

استاندار قم با خانواده شهید جواهری و جانباز ۷۰ درصد ارتش دیدار کرد+ تصاویر

«شاهچراغی» به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با مرتضی بحرینی ایثارگر و جانباز ۷۰ درصد ارتش و خانواده شهید جواهری دیدار کرد.
کد خبر: ۵۱۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ - 19April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم امروز سه‌شنبه به مناسبت روز ارتش با مادر شهید جواد جواهری از شهدای حماسه آفرین ارتش و سرهنگ جانباز مرتضی بحرینی دیدار کرد.

استاندار قم در این دیدار‌ها با اشاره به درایت حضرت امام خمینی (ره) و اعتماد ایشان به ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: فداکاری‌های نیرو‌های غیور ارتش در کنار سپاه و بسیج در جنگ هشت ساله تحمیلی، خاک مقدس ایران را از تجاوز دشمنان حفظ کرد.

شاهچراغی خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را وظیفه همه مسئولین دانست و افزود: امیدواریم با دعای خیر این بزرگواران بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا بوده و در مسیر خدمت به مردم توفیق داشته باشیم.

در این دیدار‌ها سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد نظامی ارتش در قم، حجت الاسلام حسن هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و رضا زینال بیک مشاور امور ایثارگران استانداری نیز حضور داشتند.

مرتضی بحرینی اصالتاً اهل «ملایر» و ساکن قم است. وی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده گروهان دوم گردان ۱۹۵ تیپ یکم لشکر ۸۱ پیاده زرهی کرمانشاه در منطقه «باویسی»، نقطه صفر مرزی «سرپل ذهاب»، در حال دفاع از مرز‌های میهن اسلامی بود و در همین دوران ماموریت سرکوب غائله ضدانقلاب و دموکرات در کردستان را نیز بر عهده داشت.

بحرینی ۹ آبان سال ۵۹ به فاصله ۴۰ روز از آغاز تهاجم دشمن، در سن ۳۵ سالگی بر اثر اصابت مستقیم گلوله به نخاع، به درجه جانبازی نائل شد.

وی هم اکنون ۷۷ سال دارد، عضو تیم ملی تیراندازی نیرو‌های مسلح است و در این رشته دارای عناوین قهرمانی بین المللی نیز می‌باشد.

شهید جواد جواهری نیز متولد اول فروردین ۱۳۲۸ بود که در اول فرودین سال ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

استاندار قم با خانواده شهید جواهری و جانباز ۷۰ درصد ارتش دیدار کرد+ تصاویراستاندار قم با خانواده شهید جواهری و جانباز ۷۰ درصد ارتش دیدار کرد+ تصاویر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار