بصرالحریر دروازه‌ای رو به شهادت+ فیلم

۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ در ریف شرقی درعا عملیاتی صورت گرفت که به بصرالحریر معروف شد. این منطقه که دروازه ورود به جنوب سوریه و آزادسازی مناطق جنوبی محسوب می‌شود تیر ماه همان سال آزاد شد.
کد خبر: ۵۱۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ - 21April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بصرالحریر نام منطقه‌ای استراتژیک در جنوب سوریه است که در حمله تکفیری‌ها به سوریه، این منطقه نیز به تصرف گروه‌های تروریستی در آمد و عملیات‌های مهمی از سوری نیرو‌های جبهه مقاومت برای بازپس‌گیری آن صورت گرفت. این منطقه دروازه ورود به جنوب سوریه و آزادسازی مناطق جنوبی محسوب می‌شد که تیر سال ۱۳۹۷ آزاد شد.

بصرالحریر دروازه‌ای رو به شهادت+ فیلم

بصرالحریر، اما در میان رزمندگان مقاومت به ویژه نیرو‌های ایرانی و فاطمیون به نام عملیاتی با همین نام معروف است. عملیاتی که ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴ با حضور نیرو‌های مقاومت اسلامی از جمله نیرو‌های ایرانی و افغانستانی در منطقه حومه بصرالحریر در ریف شرقی درعا انجام شد. در این عملیات حدود ۱۰۰ تن از رزمندگان ایرانی و افغانستانی لشکر فاطمیون در نبرد با گروه‌های تروریستی به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از آنان ماه‌ها در اختیار دشمن تکفیری بود.

شهید هادی کجباف، حسین بادپا، سید جلال الله‌پور و روزبه هلیسایی از جمله مستشاران ایرانی بودند که در کنار رزمندگان افغانستانی لشکر فاطمیون در عملیات بصرالحریر به شهادت رسیدند. شهید سلیم سالاری، از مدافعان حرم افغانستانی و رزمنده دفاع مقدس، شهید ۲۰ ساله سید مصطفی موسوی که پیکرش بهمن سال ۱۳۹۴ به کشور بازگشت، شهید سید مجتبی حسینی از طلاب حوزه علمیه و مهندس رشته کامپیوتر از دانشگاه قم، شهید مهدی جعفری، شهید علیرضا غلامی، شهید سید ضیاء حسینی و جاویدالاثر روحانی شهید محمدمهدی مالامیری از شهدای این عملیات هستند.

در ادامه فیلمی از لحظات اعزام نیرو‌های فاطمیون به عملیات بصرالحریر در سالروز این عملیات منتشر شده است. در این فیلم چهره برخی از شهدا از جمله مصطفی صدرزاده، فرمانده گردان عمار دیده می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار