رزمنده دفاع مقدس:

روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان هم رزمنده بودند

حجت‌الاسلام فلاح گفت: روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان نیز اهل رزمندگی بودند و کسانی مثل شهید ردانی‌پور و شهید حبیب‎اللهی به‌عنوان فرماندهان تیپ و لشکر و قرارگاه نقش ایفا می‌کردند.
کد خبر: ۵۲۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 16May 2022

روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در بین رزمندگان، خودشان هم رزمنده بودند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد فلاح» از روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگویی در ارتباط با نقش طلاب در دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیت قبل از انقلاب محور اعتراضات علیه رژیم ستمشاهی بود و بعد از آن در دوران دفاع مقدس هم در تشویق نیرو‌ها و هم حضور خودشان در خط مقدم پیشتاز بودند.

وی افزود: روحیه‌ای که یک روحانی به رزمندگان می‌داد را کمتر کسی می‌توانست ایجاد کند؛ علاوه بر این، روحانیون علاوه بر ایجاد روحیه در رزمندگان، خودشان نیز اهل رزمندگی بودند و کسانی مثل شهید ردانی‌پور و شهید حبیب‎اللهی به عنوان فرماندهان تیپ و لشکر و قرارگاه نقش ایفا می‌کردند.

 روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدایی داشتیم که علیرغم موقعیت اجتماعی و درسی خوب، آن را رها می‌کنند و به جبهه جنگ می‌آیند؛ یکی از این شهدای روحانی به اسم شهید فاضل کسی بود که پزشکی قبول شده بود و آن را برای تحصیل درس حوزوی رها کرده بود؛ در حوزه هم بهترین موقعیت تحصیلی را داشت، اما برای آمدن به جبهه آن را هم رها کرد.

وی ادامه داد: افرادی همچون این شهید، زن و فرزند و موقعیت خویش را فدای اسلام کردند و وظیفه ما است که نگذاریم این افراد فراموش شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار