دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق:

خطر حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق فزاینده شده است

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در سخنانی ضمن محکومیت حملات اخیر ترکیه به خاک این کشور، گفت: خطر حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق فزاینده شده است.
کد خبر: ۵۱۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ - 20April 2022

خطر حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق فزاینده شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل‌الحق» عراق امروز (چهارشنبه) به حملات اخیر ترکیه به خاک این کشور واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

قیس الخزعلی در این خصوص اظهار داشت: خطر حضور نیرو‌های نظامی ترکیه در خاک عراق فزاینده شده است. خطر حضور نیرو‌های ترکیه در حال حاضر بیشتر از خطر حضور نیرو‌های آمریکایی است.

روز گذشته دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای به حمله ترکیه به شمال عراق واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: «ریاست جمهوری با نگرانی شدید عملیات نظامی ترکیه در داخل مرز‌های عراق را دنبال می‌کند و آن را نقض حاکمیت عراق و تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.

در بیانیه مذکور آمده است: تکرار عملیات نظامی ترکیه در داخل مرز‌های عراق، بدون هماهنگی با دولت فدرال عراق، علیرغم درخواست‌های قبلی برای توقف این حملات و انجام گفت‌وگو و هماهنگی پیرامون آنها، غیرقابل قبول است.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار