کارشناس مسائل بین‌الملل:

باید دغدغه جدی‌تری نسبت به موضوع فلسطین ایجاد شود

کوشکی گفت: موضوع فلسطین برای ما از بعد دینی، انسانی و همچنین منافع و امنیت ملی مهم و حائز اهمیت است و در این سه بعد باید اهمیت این مسئله را برای افکار عمومی کشورمان تبیین کنیم.
کد خبر: ۵۱۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ - 22April 2022

باید دغدغه جدی‌تری نسبت به موضوع فلسطین ایجاد شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصادق کوشکی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس، اظهار داشت: امام خمینی (ره) این نامگذاری را در راستای توجه هر چه بیشتر جهان اسلام به موضوع فلسطین و آرمان آن مطرح کردند و اینکه این مسئله باید دغدغه اول جهان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع فلسطین شاهد بحران و جنایت علیه بشریت هستیم، خاطر نشان کرد: در این زمینه شاهد اشغالگری، نژادپرستی افراطی، نسل کشی و موارد متعدد نقض حقوق انسان‌ها هستیم.

کوشکی افزود: در همین چارچوب هر کس در دنیا دغدغه بشریت و انسانیت داشته باشد می‌تواند مخالف این جنایت و اشغالگری باشد.

 استاد دانشگاه همچنین با تأکید بر اینکه توجه به موضوع فلسطین و آرمان آن از نظر منافع و امنیت ملی نیز برای ایران مهم است، تصریح کرد: وجود رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های اشغالگرانه آن مخالفت امنیت و منافع ملی ایران است و همواره در طول این سال‌ها شاهد فعالیت‌های این رژیم علیه ایران و پیشبرد سیاست ایران هراسی از سوی این رژیم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قضیه فلسطین باید به موضوع اشغالگری رژیم صهیونیستی توجه ویژه‌ای کنیم و نظرات افکار عمومی را به این سمت جلب کنیم، افزود: در کشور خودمان نیز باید به موضوع فلسطین از سه بُعد مورد اشاره توجه کنیم. در حال حاضر اطلاعاتی که رسانه‌ها در مورد این موضوع مطرح می‌کنند کامل نیست بلکه به صورت ناقص مطرح می‌شود در حالی که باید این مسئله از سه زاویه مورد اشاره مورد بررسی قرار بگیرد تا دغدغه جدی تری نسبت به موضوع فلسطین ایجاد شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها