نماینده ولی فقیه در مازندران:

ملت ایران برای حفظ حکومت عدل علی (ع) هرگز از پا نمی‌نشیند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: به آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستان‌شان اعلام می‌کنیم که ملت ایران در راستای حفظ این حکومت علوی، عدل علی (ع) و مبارزه با ظالمان هرگز از پای نخواهد نشست.
کد خبر: ۵۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 22April 2022

ملت ایران برای حفظ حکومت عدل علی (ع) هرگز از پا نمی‌نشیندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه امام علی (ع) ساعاتی قبل از شهادت به فرزندان خود سفارش تقوا را کرده است، اظهار داشت: مهمترین مسئله تقواست و ما باید تقوا را در زندگی خود به کار ببندیم و انسانی باتقوا باشیم.

وی افزود: حضرت علی (ع) برای حق، عدالت، صلح، صفا، عبادت، تقوا و پاکی به شهادت رسیده است و باید با امام خود با عدالت رفتار کنیم؛ همانگونه که انتظار داریم امام با ما با عدالت رفتار کند.

امام جمعه ساری سپس با تبریک شب‌های قدر گفت: این فرصت مثل یک عید است و باید حُسن استفاده را از آن داشته باشیم و برای همدیگر دعا کنیم.

وی همچنین شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفت و با گرامیداشت یاد شهید قرنی تصریح کرد: با شکست حمله نظامی آمریکا در طبس هیمنه پوشالی این ابرقدرت به خاک مالیده شد.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسدارن بیان کرد: به برکت سپاه، مملکت ما از گزند‌های برون‌مرزی و درون‌مرزی با کمک نهاد‌های امنیتی محفوظ مانده است.

امام جمعه ساری ادامه داد: همه امامان عدالت‌محور و عدالت‌گستر هستند و عدالت با امام علی (ع) و امام زمان (ع) ارتباط بیشتری دارد و حکومت عدل علی (ع) به عنوان تابلوی درخشان در صفحه تاریخ ماندگار شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه بسیاری از انسان‌ها در مقابل عدالت دست به مخالفت می‌زنند و امام علی (ع) بخاطر عدالت به شهادت رسیده است، اظهار داشت: امام زمان (عج) باید ظهور و حکومت عدل جهانی را مستقر کند.

وی گفت: بیش از چهار دهه زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی نشسته‌ایم و این نظام و حکومت هم با مکتب امام علی (ع) و هم با حکومت جهانی امام زمان (عج) در ارتباط است.  

انقلاب اسلامی مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است

محمدی لائینی با بیان اینکه مردم با شعار حکومت عدل علی (ع) انقلاب کردند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی مقدمه و زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است و با سیره و مکتب دو امام پیوند کرده است.

امام جمعه ساری بیان کرد: امروز وظیفه حکومت است که شیرینی عدالت را به ذائقه مردم بنشاند و انقلاب اسلامی دنباله‌روی حکومت عدل علی (ع) و مقدمه و طلیعه حکومت عدل جهانی امام زمان است و انتظار از حکومت‌داران و حکمرانان سیره و شیوه عدالت و ساده‌زیستی امام علی (ع) است.

محمدی لائینی افزود: ما نباید در این حکومت شاهد اشرافیت و تجمل‌گرایی باشیم و گرفتن حقوق نجومی و اختلاس و سوء استفاده زیبنده نیست و این در حالی است که مسئولین پاکدست و خوش رفتار و ساده‌زیست بیشتر هستند و انتظار است دستگاه‌های حاکمه با مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی برخورد و عدالت را در حوزه‌های مختلف عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: ما نسبت به حیوانات، حیات وحش، منابع طبیعی و محیط زیست نیز باید عدالت داشته باشیم و آن‌ها حفط کنیم و حقوق حیوانات و حیات وحش را رعایت کنیم.

وی بر حفظ آب، هوا، جنگل، منابع طبیعی، تالاب‌ها و... تأکید کرد و گفت: نباید اجازه بدهیم این‌ها مورد سوء استفاده عده‌ای قرار بگیرند و در صنایع باید عدالت داشته باشیم، هم حق مردم و جوانان را در نظر بگیریم.

مازندران نیاز به صنایع تبدیلی و مادر دارد

محمدی لائینی با بیان اینکه مازندران نیاز به صنایع تبدیلی و مادر دارد، عنوان کرد: نباید به بهانه محیط زیست و امثال آن جلوی صنایع مادر گرفته بشود و از طرفی نباید دنبال صنایعی برویم که به محیط زیست صدمه وارد کند و حیات وحش را به خطر اندازد و دریا و هوا و زمین را آلوده کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، هر پروژه‌ای باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد، تصریح کرد: در مورد پروژه میانکاله موافقین و مخالفین صحبت زیاد می‌کنند و این یک بحث موضوع شناسی تخصصی است و باید تیمی بدون اغراض سیاسی و انتخاباتی و جریانی تشکیل شود و این مسئله را دقیق بررسی کنند و اگر واقعاً ضرر و زیانش بر سودش می‌چربد، مسئله باید منتفی شود؛ وگرنه چنین صنایعی باید وجود داشته باشد و نیاز استان ماست و کار باید اساسی باشد و محیط زیست مسئله را منصفانه و علمی بررسی کند.

محمدی لائینی اضافه کرد: همیشه برخورد سلبی داشتن درست نیست و محیط زیست باید راهکار اثباتی هم ارائه کند و اگر واقعاً دل برای محیط زیست می‌سوزد، میانکاله بار‌ها و بار‌ها دچار حریق شده است؛ چرا یک مرکز اطفاء حریق ایجاد نمی‌کنند؟  

وی با بیان اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا هر روز چند میلیون مازوت مصرف می‌کند و بسیار مضر است؛ چرا گازسوز نمی‌شود، خاطرنشان کرد: به این همه منابع طبیعی در غرب و شرق و جلگه تجاوز می‌شود؛ چرا جلوی آن‌ها گرفته نمی‌شود و اقدامات بازدارنده مناسب نداریم؟ اگر می‌خواهیم محیط زیست حفظ شود، باید این موارد حفظ شود.

امام جمعه ساری اظهار داشت: مازندران از جهت صنایع مادر فقیر است و اگر برای محیط زیست ایجاد مشکل نمی‌شود، باید اجازه بدهیم پتروشیمی میانکاله ایجاد شود. چطور است در کشور‌های اروپایی که شرایط مثل استان ما را دارند در مقابل چنین مسئله‌ای راهکار دارند، اما اینجا جلوگیری می‌شود.

وی همچنین اقدامات خشن، نادرست و غیرانسانی رژیم صهیونیستی را در منطقه و از جمله افغانستان در کشتار انسان‌های بی‌گناه محکوم کرد و ادامه داد: می‌خواهند مسئله فلسطین را از محور گفت‌وگو‌ها به حاشیه ببرند و این‌ها جنایات رژیم صهیونیستی است و در هفته آینده هم راهپیمایی و هم برنامه خواهیم داشت.

محمدی لائینی گفت: امروز به آمریکا و رژیم صهیونیستی و همدستان‌شان اعلام می‌کنیم که ملت ایران در راستای حفظ این حکومت علوی و عدل علی و مبارزه با ظالمان هرگز از پای نخواهد نشست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار