نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برکت در مال کسی است که زکات بپردازد

آیت‌الله «عابدینی» گفت: برکت در مال کسی است که زکات بپردازد، به مومنان مدد و یاری رساند و به خویشاوندان کمک کند.
کد خبر: ۵۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ - 22April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در جلسه شورای زکات استان، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار داشت: برکت در مال کسی است که زکات بپردازد، به مومنان مدد و یاری رساند و به خویشاوندان کمک کند.

وی افزود: زکات‌ها، صدقات و انفاقات حاکمیتی بوده و سند آن آیه ۴۱ سوره مبارک حج است که خداوند در این آیه می‌فرمایند: وقتی شما در زمین امکانات، تمکن و قدرتی پیدا کردید، باید نماز و زکات را اقامه کنید؛ زیرا زکات نیز از جنس اقامه بوده و جدا از کار‌های خیری و مؤسسه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر پاک شدن اموال اتفاق نیفتد، خدا می‌گوید دیگر نمی‌توانی آیات قرآن را بفهمی؛ وقتی هم که آیات را برایت می‌خوانند، آن‌ها را پس میزنی؛ زیرا فقط انسان‌های پاک این آیات را می‌فهمند.

وی افزود: برای تقویت زکات باید این درآمد‌ها در زیرساخت‌ها و موضوعات بنیادی هزینه شود و مردم باید بدانند که زکات آن‌ها در چه موضوعاتی هزینه می‌شود.

رئیس شورای زکات استان قزوین گفت: دریافت سنتی و نوین زکات به صورت همزمان دنبال شود؛ چراکه روش‌های نوین پرداخت هنوز آن‌گونه که باید ترویج نیافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار