دست‌گیری شهید «عربی‌نژاد» از نیازمندان با تمسک به سیره امام علی (ع)

سرباز شهید «علی عربی‌نژاد» از دلیرمردانی بود که در زندگی خود، با تأسی به سیره مولا امیرالمومنین (ع) از نیازمندان دست‌گیری می‌کرد.
کد خبر: ۵۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱ - 23April 2022

دست‌گیری از نیازمندان با تمسک به سیره امام علی (ع)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سراسر خطه پرگهر ایران اسلامی مملو است از جوانان رشید و برومندی که سبک و سیره زندگی اهل‌بیت (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار داده‌ و در همین راه نیز به شهادت می‌رسند.

شهید «علی عربی‌نژاد» فرزند حسین نیز از جمله دلاورمردانی است که یاری رساندن و خدمت به مستندان و نیازمندان را بر اساس مکتب امام علی (ع) در زندگی خود ثبت کرده است.

«علی» یکم تیر سال ۱۳۴۶، در روستای مِیَم از توابع شهرستان کهک قم به دنیا آمد. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سپس با لباس مقدس سربازی در نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در جبهه حضور یافت.

این جوان برومند روز بیست و یکم فروردین ۱۳۶۶، در سردشت توسط نیرو‌های دشمن بعثی به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکرش به دست نیامده است.

در خاطراتی از مادر بزرگوار شهید نقل شده است:

«روز‌های گرم سال را در ایام ماه مبارک رمضان روزه می‌گرفت و برای کار دامداری و کشاورزی به صحرا می‌رفت. من بار‌ها آن تشنگی و گرسنگی ناشی از عبادت و اطاعت خداوند را در چهره فرزندم می‌دیدم. روحیه «علی» در دلجویی و شفقت و مهربانی آن‌قدر متأثر از مولایش امیرالمومنین علی (ع) بود که گویا این حرکات را به یاد آن حضرت انجام می‌داد. خیلی دست به خیر، خوش‌اخلاق، مهربان، باوفا و کاری بود.»

به پاس رشادت‌های شهید «علی عربی‌نژاد» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، نامگذاری یکی از معابر شهر قم، واقع در خیابان شهیدان «کلهری» به نام این شهید والامقام به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار