آیت‌الله علم‌الهدی:

شهید حجت‌الاسلام «اصلانی» جزو مخلص‌ترین روحانیون جهادی استان خراسان رضوی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پس از این که ستاد ساماندهی حاشیه شهر، مناطق پیرامونی مشهدالرضا (ع) را به هشت پهنه تقسیم کرد در رأس هرکدام یک روحانی فاضل، تحصیل‌کرده و مجاهد معین کرد تا به‌صورت شبانه‌روزی عهده‌دار گشایش امور مردم و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشند که میان این جمع، برادر شهیدمان حجت‌الاسلام اصلانی از جمله پرتلاش‌ترین و مخلص‌ترین روحانیون جهادی در استان بود.
کد خبر: ۵۱۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ - 24April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نمازنده ولی فقیه در خراسان رضوی شب گذشته با حضور در منزل روحانی جهادی حجت‌الاسلام «محمد اصلانی» شهید اقدام تروریستی عناصر تکفیری در حرم رضوی، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله علم الهدی در این دیدار اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) به‌صراحت تبیین می‌کنند که اگر همسران شهدا دنباله‌روی شهیدانشان باشند، بی‌کم و کاست در اجر آنان سهیم خواهند بود.

وی افزود: در دوران کنونی که باب شهادت بسته شده و دیگر نائل آمدن به این توفیق نصیب و روزی همه نمی‌شود، شهادتی با این کیفیت روزی خاص شهید اصلانی بود و خداوند متعال برای این روحانی مجاهد مقدر کرده بود تا در اوج مظلومیت و در پیشگاه امام معصوم به شکل روزه‌دار به شهادت برسد که شبیه‌ترین حالت به شهدای کربلا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اقدامات جهادی شهید اصلانی اشاره کرد و گفت: پس از این که ستاد ساماندهی حاشیه شهر، مناطق پیرامونی مشهدالرضا (ع) را به هشت پهنه تقسیم کرد در رأس هرکدام یک روحانی فاضل، تحصیل‌کرده و مجاهد معین کرد تا به‌صورت شبانه‌روزی عهده‌دار گشایش امور مردم و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشند که میان این جمع، برادر شهیدمان حجت‌الاسلام اصلانی از جمله پرتلاش‌ترین و مخلص‌ترین روحانیون جهادی در استان بود.

علم‌الهدی فعالیت‌های شهید اصلانی در بخش‌های مختلف جهادی و به خصوص ستاد محرومیت‌زدایی را حائز نتایج چشمگیر و برکات ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: البته همت و فعالیت مجدانه این روحانی مجاهد به خاطر حضور همسری فداکار و مؤمن در خانه شهید اصلانی بود و لذا بدون شک، همسر و خانواده شهید نیز در اجر ایشان شریک هستند.

یک تروریست تکفیری سه‌شنبه ۱۶ فروردین سال جاری مصادف با سوم ماه مبارک رمضان در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا (ع) با حمله به‌وسیله سلاح سرد به حجج‌اسلام «محمد اصلانی»، «محمدصادق دارایی» و «محسن پاکدامن» از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج‌اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت‌الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی هجدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه نوزدهم فروردین در مشهد تشییع شد. پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.

شهید حجت‌الاسلام «اصلانی» جزو مخلص‌ترین روحانیون جهادی استان خراسان رضوی بود

شهید حجت‌الاسلام «اصلانی» جزو مخلص‌ترین روحانیون جهادی استان خراسان رضوی بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار