سردار جلالی:

پیشرفت های نظامی کشور به سبب تحریم های از ابتدای انقلاب است / ما امروز وارث یک نظام دفاعی صد در صد داخلی هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما امروز وارث یک نظام دفاعی هستیم که صد در صد داخلی است. امروز موشک های ما ایرانی تر از هر محصول صنعتی دیگر هستند.
کد خبر: ۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳ - 28October 2013

پیشرفت های نظامی کشور به سبب تحریم های از ابتدای انقلاب است / ما امروز وارث یک نظام دفاعی صد در صد داخلی هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش قرارگاه پدافند زیستی کشور که در وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، ضمن تجلیل از مقام شهدای شهدای پژشک دفاع مقدس، اظهار داشت: توجه به مولفه دفاع و پدافند بسیار مهم و حیاتی است و استراتژی کشور نیز براساس دفاع برنامه ریزی شده است. البته ما درعین دفاعی عمل کردن در حوزه نظامی در برخی حوزه ها به ویژه فرهنگ نیز می توانیم استراتژی تهاجمی داشته باشیم .

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با برشمردن مولفه های اصلی قدرت و بیان وجود رهبری به عنوان مهمترین مولفه قدرت در هرکشوری، گفت: رهبر، با یک نگاه تیزبین می تواند کشورها را از بحران ها به سلامت بگذراند و در غیراین صورت، کشور به اضمحلال کشیده خواهد شد. اگر به تاریخ نگاه شود، حساسیت جایگاه رهبری نمایان می گردد و همین وقایع منطقه ما نشان از فقدان وجود رهبری است.

سردار جلالی با بیان اینکه بسیاری از وقایع تاریخی پنهان هستند و بیان نمی شود، ابراز داشت: یکی از فجایع تاریخی عصر ما در دوران وابستگی کشور ایران به بیگانه و خارج از کشور صورت پذیرفت و ما در طول جنگ جهانی اول و دوم قریب 10میلیون نفر از جمعیت کشور را از دست دادیم و جمعیت کشور به نصف تقلیل پیدا کرد.

وی با بیان لزوم درس گیری و کسب تجربه از وقایع تاریخی، تصریح کرد: امروز کشور ما در شرایطی قرار گرفته است که آینده اش را خود تدبیرمی کند، هر تصمیمی درست با استفاده از نیروهای داخلی است و هیچ وابستگی به خارج وجود ندارد.

جلالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استحکام و درونی سازی مولفه های قدرت ملی، افزود: یکی از مولفه های قدرت ملی، دفاع می باشد. ما در اوایل انقلاب و بلافاصله وارد یک جنگ تحمیلی شدیم ولی یک نگاه درون زا سبب شد مقاومت و استحکام قابل توجهی از خود نشان دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بومی خواندن بسیاری از تسلیحات نظامی کشور، بیان داشت: ما امروز وارث یک نظام دفاعی هستیم که صد در صد داخلی است. امروز موشک های ما ایرانی تر از هر محصول صنعتی دیگر هستند و اگر ما امروز محاصره اقتصادی داریم، در حوزه نظامی از همان ابتدای انقلاب محاصره بودیم.

وی گفت: ما در حوزه دفاعی کمترین فشار را تحمل می کنیم و این مهم به دلیل تحریم هایی است که از ابتدای انقلاب متوجه کشور بوده است و این موضوع سبب خوداتکایی در حوزه دفاعی است اما امروز تهدیدات و فشارها بر حوزه های دیگر نیز افزایش یافته است. ما دیروز جنگ سایبری، بیولوژیک و زیستی نداشتیم اما امروز با این تهدیدات مواجه هستیم.

سردار جلالی تحریم های اقتصادی را یک جنگ خواند و اظهار داشت: دشمن تمام توان خود را در حوزه اقتصادی معطوف کرده و عملاً وارد یک جنگ اقتصادی با ما شده است. همچنین امروز با یک تحریم ناجوانمردانه در حوزه دارو مواجه هستیم هرچند بهانه این تحریم غیرانسانی ارز و دلار می باشد اما به واقع، داروها تحریم شده اند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، کشور را مواجه با یک تهدید زیستی دانست و افزود: بسیاری از کشورهای مدعی، کارخانه تسلیحات زیستی دارند و اقدام به تولید اینگونه از تسلیحات می کنند. لذا ما باید در حوزه زیستی نیز فعال و دفاع زیستی داشته باشیم. ما از دوسال گذشته با یک حرکت علمی و دانشی تواستیم یک همکاری مشترک در حوزه های انسان، دام، نباتات، آب آشامیدنی، هوا و غذا با کمک سازمان های مختلف داشته باشیم.

وی اولین حوزه مهم در این مورد را مربوط به انسان عنوان کرد و تصریح کرد: این تلاش ها امروز تبدیل به یک سند راهبردی در حوزه انسان شده و به امضای ریاست ستادکل نیروهای مسلح سرلشکر حسن فیروزآبادی رسیده است.

جلالی در ادامه به برشماری اولویت های اقدامات، پس از رونمایی از سند راهبردی پدافندغیرعامل در حوزه انسان پرداخت و گفت:1- حوزه عملیاتی؛ بدین معنا که مشخص شود وزارت بهداشت موظف به انجام چه کاری می باشد.2- طرح قدرت و بحران برای حوزه های درمان و پدافند زیستی 3- شبکه سازماندهی شده از رصد، پایش و تشخیص در این حوزه 4- سامانه فرماندهی و کنترل با محوریت وزارت بهداشت 5- پیوست اطلاعاتی و مدیریت افکار عمومی در شرایط اضطراری 6- سازماندهی مناسب در حوزه خون 7- رویکرد پشتیبانی و لجستیکی 8- ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی 9- شبکه جامع اطلاعاتی در حوزه موجودات زنده با اتکای به داخل 10- آموزش و پژوهش در نظام پدافند زیستی.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار