مشاور وزیر کشور:

روابط عمومی استانداری‌ها در مدیریت افکار عمومی پیشگام باشند

دارابی با بیان اینکه دشمن با حاشیه‌سازی به دنبال ایجاد ناامیدی در بین مردم است، گفت: در این شرایط، روابط عمومی استانداری‌ها باید با تولید اخبار مثبت و امید آفرین، در مدیریت افکار عمومی استان خود پیشگام باشند.
کد خبر: ۵۱۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 25April 2022

روابط عمومی استانداری‌ها در مدیریت افکار عمومی پیشگام باشندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، افشار دارابی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور روز یکشنبه در نشست مجازی مسئولان سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مدیران روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور، این مطلب را مطرح کرد.

دارابی با اشاره به اهمیت مدیریت افکار عمومی در سطح استان‌ها افزود: روابط عمومی استانداری‌های کشور مسئولیت خطیری در این حوزه دارند و لازم است با ابتکاراتی، چون انتشار و تولید محتوای امیدآفرین و مثبت، در تقویت فضای اجتماعی و همدلی استان بکوشند.

وی با یادآوری برنامه‌ریزی جریان مخالف نظام جمهوری اسلامی برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی و ایجاد ناامیدی در داخل کشور، اظهار داشت: در شرایط جدید، جنگ اصلی، جنگ روایت‌هاست که روابط عمومی استانداری‌ها در مدیریت صحیح و به موقع افکار عمومی استان، نقش مهمی دارند.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: اجرای دقیق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات با هدف پاسخگویی به موقع به شهروندان عزیز کشور، از جمله محور‌های مورد تاکید ریاست جمهوری است.

دارابی اضافه کرد: با همین هدف، مدیران کل روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور برای پاسخگویی به مطالبات شهروندان مطابق قانون و در چارچوب آن اقدام کنند.

وی همچنین به ضرورت معرفی بیشتر سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور تاکید کرد و گفت: در این خصوص استانداری‌های سراسر کشور با درج نماد و لینک سامانه در درگاه اینترنتی استانداری ها، به سهم خود دسترسی شهروندان به این سامانه را تسهیل سازند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با تاکید بر لزوم پاسخ مستدل و در چارچوب قانون به پرسش‌های مطرح شده، خاطرنشان کرد: معاون اول محترم ریاست جمهوری بخشنامه‌ای را به دستگاه‌ها در اجرای کامل دسترسی آزاد به اطلاعات ابلاغ کرده اند که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر دستگاه‌های اجرایی، چون فرمانداری‌ها و شهرداری‌هایی که هنوز عضو این سامانه نشده اند، به عضویت کامل آن درآیند.

ارتقای جایگاه روابط عمومی استانداری‌های سراسر کشور از دیگر محور‌های مورد اشاره دارابی در این نشست بود و گفت: پیگیری‌ها و تلاش‌های لازم در این خصوص با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار