مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان تاکید کرد؛

استفاده از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

سرهنگ «سلامی» گفت: باید از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.
کد خبر: ۵۱۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ - 25April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان امروز در دیدار با «فرشید فلاح» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اظهار داشت: در سال گذشته در کارگروه فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، فعالیت‌ها و برنامه‌های تاثیر گذاری در سطح استان و ملی انجام شد و انتظار داریم امسال نیز در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۱ با ظرفیت دستگاه‌های عضو کارگروه فعالیت‌های تاثیر گذاری برنامه ریزی و اجرا شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، باید فرهنگ دفاع مقدس با جدیت برنامه ریزی و در تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و... مد نظر قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه در عرصه دفاع مقدس باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص داشته باشیم، ادامه داد: فعالیت‌ها و جشنواره‌های هنری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، باید به صورت تخصصی برگزار شود تا کیفیت لازم و اثربخشی مناسب را داشته باشد و در عرصه دفاع مقدس نیز باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص نماییم.

سلامی عنوان کرد: برای تولید و ارائه کار‌های خوب، با کیفیت و موثر باید از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم. فعالیت و کاری که با دل و جان هنرمندان تولید و ارائه شود ماندگار خواهد بود.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

سلامی ادامه داد: فعالان فرهنگی، هنری و رسانه می‌توانند نقش مهمی در زمینه تبیین و معرفی روحیه ایثار و شهادت همراه با الگو سازی دلاور مردان و ایثارگران و شهیدان والامقام این مرز و بوم در قالب تولید تئاتر، نمایشنامه، فیلم، موسیقی، سینما، نقاشی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایفا کنند.

فرشید فلاح در این دیدار ادامه داد: عصار اصلی فرهنگ ما بحث ایثار، شهادت، حماسه و از خودگذشتگی است که باید به درستی در جامعه و برای جوانان تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه طرح خوب از آثار تولیدی موضوع دفاع مقدس مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت ادامه داد: اعتقاد داریم بخش مهم در کار فرهنگی داشتن طرح خوب است، با طرح خوب می‌توانیم کار فرهنگی فاخر در سطح استان و ملی انجام شود.

در این دیدار مقرر شد تدوین عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دوران دفاع مقدس، جمع آوری اسناد و مدارک پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل ارشاد، مصاحبه تاریخ شفاهی با پیشکسوتان، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در برنامه‌های فرهنگی، همکاری و مشارکت در جشنواره فانوس و جشنواره رسانه و فضای مجازی، همکاری و مشارکت در تولید فیلم، تئاتر، موسیقی، نماهنگ و ارکستر سمفونیک دفاع مقدس فاخر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها