شخصیت عراقی:

تنها راه برون رفت از بن بست سیاسی عراق مذاکره و گفت‌وگو است

یک عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق در سخنانی گفت: مذاکره و گفت‌وگو میان طرف‌های مختلف تنها راه برون‌رفت از بن بست سیاسی در این کشور است.
کد خبر: ۵۱۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵ - 25April 2022

تنها راه برون رفت از بن بست سیاسی عراق مذاکره و گفت‌وگو استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «جاسم محمد جعفر» عضو ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی اظهار داشت: اختلافات سیاسی اخیر اهل تسنن، جریان صدر را وادار می‌کند تا برای تشکیل دولت نزد هیئت هماهنگی بازگردد.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: آنچه در ائتلاف حاکمیت به رهبری «خمیس الخنجر» و شریک او «محمد الحلبوسی» در حال رخ دادن است، قدرت قدرت چانه زنی هیئت هماهنگی را افزایش داده است.

ضو ائتلاف دولت قانون عراق خاطرنشان کرد: پس از شکست ائتلاف سه جانبه (صدر، حلبوسی و بارزانی) و نیز برگزاری سه جلسه ناموفق برای انتخاب رئیس جمهور، نیرو‌های سیاسی به این نتیجه رسیدند که جز مذاکره و گفتگو راهی برای برون رفت از بن بست سیاسی در عراق وجود ندارد.

پیشتر «فاضل موات» عضو ائتلاف دولت قانون در سخنانی پیرامون روند مذاکرات انجام شده توسط هیئت هماهنگی و دیگر گروه‌های سیاسی گفت: مذاکرات انجام شده توسط هیئت هماهنگی با گام‌های بلند پیش می‌رود و پیشرفت‌های غیرمنتظره‌ای وجود دارد.

وی تاکید کرد: اعضای وابسته به ائتلاف‌ها و سایر گروه‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها به هیئت هماهنگی پیوسته اند و برخی در حال مذاکره با آن‌ها برای پیوستن هستند.

این شخصیت عراقی در ادامه اظهاراتش در این زمینه عنوان کرد: پس از اینکه هیئت هماهنگی، خود را در ثبات قدم در مذاکرات سیاسی ثابت کرد، اقبال قابل توجهی از سوی نیرو‌های مستقل نسبت به آن دیده می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها