امام جمعه گناوه تأکید کرد؛

لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای فرهنگ ایثار و شهادت

«رکنی حسینی» گفت: امروز علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت، وظیفه همه ما تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۵۱۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ - 25April 2022

لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه شهر گناوه صبح دوشنبه در کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان گناوه اظهار داشت: آنچه امروز وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند معرفی شهدا به جامعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت در جامعه و بخصوص در میان نسل جوان و دانش آموزان است.

وی گفت: دانش آموزان و فرهنگیان شهید در دوران دفاع مقدس شجاعت و معرفت و این عشق ر در مکتب امام حسین (ع) آموختند و درس و بحث خود را رها کردند و در میدان نبرد و دفاع از این مملکت جانانه ایستادند و تعداد زیادی از این دانش آموزان و فرهنگیان شربت شهادت نوشیدند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت، وظیفه همه ما تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.

امام جمعه گناوه یادآور شد: وقتی دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور می‌یابند باید بدانند که این امنیت و آرامش امروز مدیون خون شهدا بخصوص شهدای فرهنگی و دانش آموز است.

وی ادامه داد: امروز نام شهدا باید در جای جای مدارس و کلاس‌های درس بدرخشد و همانگونه که کوچه‌ها و خیابان‌ها شهر به نام شهدای والامقام نامگذاری شده است در مدارس نیز باید کلاس‌های درس به نام شهدا مزین شود.

وی گفت: برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا اقدام بسیار ارزشمند است که باید دارای خروجی مناسب باشد و آثار آن در جامعه دیده شود.

وی گفت: وصایا و زندگینامه‌ها شهدای والامقام که ترسیم کننده معرفت و عرفان بالای آنها است برای ما درس و چراغ راه زندگی است و انتقال زندگینامه و وصایای شهدا وظیفه سنگینی که باید انجام دهیم. و نگذاریم به تعبیر فرمایش رهبری گرد و غبار بر آنها بنشیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار