استاندار خراسان جنوبی:

جهان بشریت باید از حادثه طبس الگو بگیرد

«قناعت» گفت: باید از حادثه تاریخی طبس جهان بشریت الگو بگیرد و این حادثه قدرت مطلق الهی، سستی، مکر و کید دشمنان انقلاب را آشکار کرد.
کد خبر: ۵۱۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 25April 2022

جهان بشریت باید از حادثه پنجم اردیبهشت‌ماه الگو بگیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم گرامیداشت شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، اظهار داشت: پنجم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یادآور یکی از تلخ‌ترین حواث برای آمریکا در رویارویی با ملت ایران است.

وی بیان داشت: در حادثه ۱۳ آبان ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا به تصرف دانشجویان خط امام(ره) درآمده بود و تعدادی گروگان در این لانه دستگیر شده بودند که دولت آمریکا برای آزادسازی این گروگان‌ها یکی از گسترده‌ترین، پرهزینه‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی را به عنوان «پنجه عقاب» طراحی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای این عملیات بهترین، بالاترین و قوی‌ترین امکانات خود را پای کار آورد و میلیاردها دلار هم هزینه کرد، افزود: برای آزادی آنان عملیات نظامی توسط کارتر برعلیه ایران طراحی شد و نام این عملیات و یا تجاورز نظامی را «پنجه عقاب» گذاشتند.

قناعت ادامه داد: آمریکایی‌ها با بررسی‌های قبلی که انجام داده بودند و اطلاعاتی که از طریق عوامل نفوذی خود دریافت کرده بودند این محل که یک فرودگاه متروکه جنگ جهانی دوم است، برای سوختگیری و آمادگی برای ادامه مسیر عملیات خود پیش‌بینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه به امر خداوند متعال توفان شن مامور حفاظت از انقلاب و خون شهدا شد و حادثه پنجم اردیبهشت‌ماه در تاریخ این سرزمین جاودانه شد.

استاندار خراسان جنوبی شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه پنجم اردیبهشت‌ماه را چیزی جزء امداد و مدد الهی ندانست و مطرح کرد: باید از این حادثه تاریخی جهان بشریت الگو بگیرد و این حادثه قدرت مطلق الهی، سستی، مکر و کید دشمنان انقلاب را آشکار کرد.

قناعت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان «منتظر القائم و حسن باقری»، گفت: شهید «حسن باقری» اولین خبرنگاری بود که از روزنامه جمهوری اسلامی ایران وارد صحرای طبس شد و مطالب و خاطرات این شهید بزرگوار از این حادثه شنیدنی و خواندنی است.

وی با تأکید بر اینکه  امروز نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند، تبیین کرد: امروز نظام و انقلاب اسلامی ملت ایران در اوج عزت در جهان می‌درخشد و کشور مثلا ابرقدرت آمریکا در ذلت، فروپاشی و اضمحلال است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز به برکت رهبری‌های پیامبرگونه امام راحل و مقام رهبری و به برکت خون شهدا، استقامت و پایداری مردم ایران و آمادگی نیروی‌های مسلح، حرف اول در منطقه را نظام جمهوری اسلامی ایران می‌زند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار