وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن:

عربستان با عدم بازگشایی فرودگاه «صنعاء» آتش‌بس یمن را نقض ‎‌کرد

«طه المتوکل» در سخنانی گفت: عربستان سعودی با عدم بازگشایی فرودگاه «صنعاء» عملا توافق آتش بس را نقض کرده است.
کد خبر: ۵۱۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ - 26April 2022

عربستان با عدم بازگشایی فرودگاه «صنعاء» آتش‌بس یمن را نقض ‎‌کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن از عدم پایبندی ائتلاف متجاوز سعودی به آتش بس اعلامی توسط سازمان ملل متحد به شدت انتقاد کرد.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در این خصوص اظهار داشت: بازگشایی فرودگاه صنعاء مهمترین بند آتش بس در خصوص مسائل بشردوستانه است، اما ائتلاف سعودی آن را زیر پای گذاشته است.

وی افزود: عربستان سعودی با هدف افزایش درد و رنج بیماران، سفر آن‌ها از طریق فرودگاه صنعاء را لغو کرد. این نقض آشکار توافق آتش بس محسوب می‌شود. این مقام یمنی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار بیمار یمنی از ۳ سال پیش در لیست انتظار کمیسیون عالی پزشکی یمن قرار دارند، تأکید کرد: ائتلاف سعودی برای حل این مسئله نیز تمامی طرح‌های پیشنهادی را رد کرد.

روز گذشته نیز «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به لغو سفر‌های تجاری از فرودگاه صنعاء از سوی ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در این خصوص اظهار داشت: عقب نشینی سعودی از تصمیم قبلی برای انجام سفر‌های تجاری از فرودگاه صنعاء در حالی اتفاق افتاد که ساعاتی قبل، به‌صورت یک‌جانبه تعداد زیادی از اسرای ائتلاف را آزاد کرده بودیم.

این شخصیت یمنی در ادامه اظهاراتش در این زمینه همچنین عنوان کرد: این اقدام ائتلاف متجاوز سعودی نشان داد که ریاض هیچ تمایلی به حرکت به سمت صلح ندارند و به هیچ وجه به دنبال برداشتن گام‌های اعتمادساز نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار