در واکنش به بازگشت «حاتم سلیمان»؛

نوری المالکی خواستار بازخواست مجرمان امنیتی شد

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در واکنش به بازگشت «علی حاتم سلیمان» شخصیت اهل تسنن تحت تعقیب به بغداد، گفت: دستگاه قضایی مجرمان امنیتی تحت تعقیب را بازخواست کند.
کد خبر: ۵۱۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 26April 2022

نوری المالکی خواستار بازخواست مجرمان امنیتی تحت تعقیب توسط دستگاه قضایی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه نیوز، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز سه شنبه پیرامون بازگشت «علی حاتم سلیمان» از رهبران تحت پیگرد اهل سنت به این کشور یک پست توئیتری منتشر کرد.

وی نوشت: قربانیان تروریسم و آسیب دیدگان حق دارند که حقوق خود را از مجرمانی مطالبه کنند که خویشاوندان آن‌ها را به قتل رساندند و باعث وارد شدن ضرر و زیان به آن‌ها شدند. همچنین به کشور و امنیت آن آسیب زدند.

این شخصیت برجسته عراقی در ادامه عنوان کرد: بحث و جدل‌هایی که درباره بازگشت این افراد - که خود را تسلیم کرده اند - مطرح شده است، یک موضوع قضائی است و نباید در خصوص آن بحران ایجاد کرد.

المالکی افزود: ما به دستگاه قضائی خود اطمینان داریم و این دستگاه قضائی است که مسئول محاکمه این افراد طبق اصول قضائی است. پیشتر «جاسم الموسوی» عضو ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود:

برخی گروه‌های شناخته شده هستند که خبر بازگشت افراد تحت تعقیب را تحت عنوان اقدامی از سوی ائتلاف دولت قانون منتشر می‌کنند. ائتلاف دولت قانون مخالف بازگرداندن افراد تحت تعقیب به اتهام تروریسم به کشور است.

وی عنوان کرد: ما روی قوه قضائیه حساب می‌کنیم تا افراد تحت تعقیب به اتهام تروریسم را بازخواست کند. افکار عمومی و نمایندگان پارلمان با بازگشت افراد تحت تعقیب و انجام یک توافق سیاسی برای این منظور، مخالف هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار