یک مخاطب نوجوان بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با دفاع‌‎پرس:

بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» بخاطر مبارزه با داعش جذاب است

علیرضا با اشاره به تجربه خود در بخش «بازی‌سرا» غرفه نوجوان نمایشگاه قرآن گفت: بازی رایانه‎ای «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» را بخاطر ایرانی بودن آن و صحنه‌های واقعی و مبارزه با داعش دوست داشتم.
کد خبر: ۵۱۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۶ - 28April 2022

گروه فرهنگ و هنر دفاع‎‌پرس، محوریت قرار گرفتن بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در غرفه نوجوان بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وجهه تفاوت این غرفه با سال‌های گذشته این رویداد مهم و بین‌المللی قرآن کریم است.

بازی سرا
در این بخش نوجوانان بازی‌های فاخر ایرانی همچون سفیر عشق، مختار؛ فصل قیام و فرمانده مقاومت نبرد آمرلی را تجربه خواهند کرد

بخش مسابقات
در این بخش دو نوع مسابقه بین بازدیدکنندگان برگزار خواهد شد. مسابقه نوع اول بصورت fast run خواهد بود. در این سبک، از شرکت کنندگان خواسته می‌شود تا به مراحل خاصی از یک بازی برسند. هر فردی زودتر به آن رسید برنده مسابقه است. مسابقه نوع دوم بصورت لیگ بین تعدادی افراد خواهد بود و برنده نهایی جایزه دریافت خواهد کرد.

بخش کارگاه‌ها
در این بخش طبق جدول برنامه ریزی کارگاه‌هایی با موضوع سواد بازی، هویت نوجوانان در بازی، مقدمات ساخت بازی و نوشتن طرح بازی با تدریس اساتید نام آشنا و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

جشنواره قرآنی کمان (پیش رویداد)
این جشنواره پس از پایان نمایشگاه قرآن نیز ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند در زمان برگزاری نمایشگاه با استفاده از کارگاه‌های تخصصی و از طریق سایت زیر نسبت به ثبت طرح اقدام کنند. در پایان نمایشگاه به طرح‌های برگزیده جوایزی اهدا شده و برای ساخت بازی و پویانمایی معرفی خواهد شد.

بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» بخاطر مبارزه با داعش جذاب است

«هستی علیرضا» نوجوان ۱۳ ساله‌ی است که پس از تجربه حضور در بخش «بازی‌سرا» غرفه نوجوان، بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» را تجربه کرد و گفت: من در جریان نمایشگاه با بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» آشنا شدم و آن را تجربه کردم که جذابیت داشت چراکه با نیرو‌های تکفیری داعش روبرو می‌شدم.

وی درخصوص موضوع این بازی و آزادساری شهر آمرلی عراق در روند این بازی عنوان کرد: موضوع بازی خیلی خوب بود و قشنگ فضای مبارزه با داعش را در شهر آمرلی نشان می‌داد و فضای واقعی شهر آمرلی جذاب بود.

این مخاطب نوجوان درخصوص تفاوت بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» و تفاوت آن با سایر بازی‌هایی که تجربه کرده است، عنوان کرد: ایرانی بودن بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» را خیلی دوست داشتم و اینکه داستان آن حقیقت داشت و واقعی بود، برایم جذاب بود. من بخاطر این ویژگی‌ها دوستانم را به نمایشگاه قران دعوت می‎کنم.

بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» بخاطر مبارزه با داعش جذاب است

در ادامه «محمدصدرا حیدری» نوجوان ۱۲ ساله که بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» را در بخش «بازی‌سرا» غرفه نوجوان تجربه کرد بود، گفت: سختی بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» باعث شد من این بازی را خیلی دوست داشته باشم؛ موضوع آن را هم که مربوط به شهر عراق و درگیری با داعش بود را دوست داشتم. من امسال اولین سالی بود که به نمایشگاه قرآن آمدم و حتما دوستانم را برای تجربه کردن این بازی دعوت می‎کنم، چون مصلی محل خوبی برای نوجوان است و بخش بازی و سرگرمی را به صورت رایگان دارد که امکان تجربه دارد.

غرفه نوجوان «منادیان بصیرت» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه ۲۷ فروردین تا جمعه ۹ اردیبهشت از ساعت۱۷:۳۰ تا ۲۳:۳۰ در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) راهرو ۹۶ میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار