دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روز جهانى قدس عامل اتحاد جهان اسلام در مقابل اهداف شوم آمریکا

روز جهانی قدس، روز اسلام و روز مبارزه با ظلم و ستم و بیداد ظالمان رو وز تجلی وحدت و همدلی مسلمانان در مقابل دشمنان است.
کد خبر: ۵۱۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 29April 2022

اعلام روز جهانى قدس، باعث آگاهى و اتحاد جهان اسلامدر مقابل اهداف شوم آمریکابه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، انتخاب آخرین جمعه از روز‌های ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به لحاظ ظرف زمانی و با توجه به روزه‌دار بودن راهپیمایان، قداست مهم و اهمیت ویژه‌ای دارد.

در تقدس آن همین بس که شب‌ها و روز‌های قدر، روز قدس را در خود جای داده است. قدر که در تمام سال تنها یک شب است، امّا این شب از هزار ماه بهتر و پر از معنویت می‌باشد.

در این شب قرآن یکجا بر پیامبر نازل می‌شود و ملائکه‌های الهی و روح اعظم برای مقدرات انسانی در تداوم حیات فردی و اجتماعی از آسمان‌ها فرود می‌آیند.

از شامگاهان تا بامدادان این شب امنیت و سلامتی بر تمام بشریت احاطه دارد. شهادت ابرمرد تاریخ، پیر عارفان و امام سالکان فرزند کعبه به این شب‌ها و روز‌ها رنگ و بوی عطرآگین داده است. هنگام تعیین سرنوشت بشریت، روزه‌داران در صفوف بهم فشرده، اسرائیل و همنوایان او را نفرین می‌کنند که همین نفرین‌های میلیون‌ها روزه دار سبب نابودی صهیونیسم می‌شود و حکومت ترور را به سراشیبی سقوط قرار می‌دهد.

در اولین ماه رمضان، پس از پیروزى انقلاب، امام خمینى رحمه الله که از ابتداى قیام، علیه رژیم پهلوى و آمریکا از آزادى فلسطین و مردمش دفاع مى‌کرد آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد تا مسلمانان، آزادگان و مستضعفان جهان، در این روز، نداى آزادى قدس را علیه مستکبران سر دهند و با تظاهرات و راهپیمایى و هرگونه اقدام ممکن، به جهاد برخیزند.

این اقدام مهم و تاریخى حضرت امام رحمه الله براى زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و جلب توجه مسلمین و دولت‌هاى اسلامى به خطر صهیونیسم بود. همچنین عکس العمل ناشى از بصیرت و غیرت اسلامى، در برابر خیانت هاى سازشکارانه برخى دولت‌هاى عربى مانند انور سادات بود.

امام در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در پیام مهمى براى اعلام روز قدس، فرمودند «من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون این روز‌ها به حملات وحشیانه خود، به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى، پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران مى‌کنند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى، مى‌خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنان، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت مى کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و مى تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى، همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»

اصول اساسى جهاد اسلامى فلسطین

اعلام روز جهانى قدس از سوى حضرت امام (ره) و گسترش آن به سایر کشورهاى اسلامى، فلسطین را از مسئله داخلى بودن، خارج کرده و آن را به عنوان یکى از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام، تبدیل کرده است. این امر باعث آگاهى، بیدارى و اتحاد جهان اسلام، در مقابل اهداف شوم آمریکا و صهیونیسم بین الملل شد و افکار عمومى جهان اسلام را به کانون این توطئه ها، سوق داد.
این موضوع و اهتمام حضرت امام رحمه الله به موضوع فلسطین، در داخل آن کشور نیز داراى تأثیرات بسیار ارزنده اى بود؛ پس از دهه هاى ۵۰ تا ۷۰ که اسلام از صحنه فلسطین خارج بود ـ مجددا به مرکزیت نهضت اسلامى معاصر منتقل شد و با این پشتوانه جدید، به مقابله با پدیده اسرائیل رفت.

از این به بعد جهاد، شهادت و فداکارى در راه هدف که نمادهاى شعارهاى انقلاب اسلامى ایران بود به عنوان اصول اساسى جهاد اسلامى فلسطین مطرح شد. شیخ عبدالعزیز عوده مى‌گوید: «انقلاب خمینى رحمه الله مهم‌ترین و جدیدترین تلاش در بیدارسازى اسلامى، براى اتحاد ملت هاى مسلمان بود... ایران تنها کشورى بود که واقعا بر روى مسئله فلسطین متمرکز شد».
احیاى اسلام اصیل و اقبال مردم فلسطین به آن، شکل گیرى گروه هاى مبارز فلسطین با تکیه بر آموزه هاى اصیل اسلامى، گسترش روز افزون انتفاضه و در پى آن ایجاد وحشت و ناامنى براى اشغالگران متجاوز، به چالش کشاندن سیاست هاى رژیم صهیونیستى و ... از دیگر نتایج این موضوع مهم است.

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار