دفاع از مردم فلسطین لبیک به ندای قرآن کریم است

حجت‌الاسلام «باوقار» گفت: دفاع و حمایت از مردم فلسطین لبیک به ندای قرآن کریم است
کد خبر: ۵۱۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 28April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «احمدرضا باوقار» مدیر دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت هرمزگان به مناسبت فرا رسیدن روز قدس، اظهار داشت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از بینش‌های عمیق امام خمینی (ره) به مفاهیم و مبانی قرآن کریم و نشان از شناخت دشمنان حقیقی توسط ایشان دارد.

حجت الاسلام باوقار بیان داشت: روز قدس نماد مبارزه تمام حکومت اسلامی و مسلمانان با زورگویان و مستکبران جهان است، لذا گستره ی نگاه امام خمینی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس محدود و مختص سرزمین فلسطین نیست بلکه دامنه آن به تمام ملت هایی اختصاص می یابد که به گونه‌ای زیر سلطه زورگویان و ظالمان قرار گرفته اند.

وی افزود: دفاع از مظلوم و مستضعف قطع نظر از عقیده و مذهب خاص دفاع از مسلمانان مظلوم و تحت ستم نفی سلطه کفار بر مسلمانان، خشم آفرینی دشمنان، وحدت و اقتدار، امر به معروف و نهی از منکر از جمله مبانی ارزشمند قرآنی هستند که در نامگذاری روز قدس به آن ها در اندیشه امام خمینی(ره) به کار رفته است. لذا با توجه به همین مبانی ارزشمند قرآنی دفاع از فلسطین و سرزمین مقدس قدس و حضور در عرصه های مختلف که نشانگر اعتراض به ظالمان و مستکبران است، امری واجب می نماید.

 باوقار با اشاره به آیه « وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ» اظهار کرد: اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیسم جهانی و کشتار بی رحمانه مردم این سرزمین، آوارگی میلیون‌ها نفر از مردمانش از مصائب دردناک جهان اسلام است و به رغم استمرار این ظلم عظیم انسانی که با حمایت همه جانبه نظام سلطه از رژیم اشغالگر همراه است، اقدام جدی  در این خصوص از سوی جهان اسلام مشاهده نمی شود. 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از اوصاف مومنین عدم پذیرش ظلم و ستم و تسلیم نشدن در برابر مستکبران بوده و با اشاره به آیه« وَٱلَّذِینَ إِذَآ أَصَابَهُمُ ٱلْبَغْىُ هُمْ یَنتَصِرُونَ» بیان داشت: مولف تفسیر الکاشف درباره علت لزوم کمک به مظلوم از دیگران آورده است که عدم انتصار و سکوت در برابر ظلم نوعی کمک به ظالم بوده و او را شریک در گناه و ظلم خواهد کرد. از این رو انتصار و طلب یاری از مسلمانان برای او لازم است.  بنابراین دفاع از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین که با توطئه های استکبار از خانه خود آواره شده اند، مصداق آیه مذکور است و راهکار حکیمانه امام خمینی(ره) در اختصاص آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای دفاع و حمایت از مردم فلسطین و لبیک به ندای قرآنی« وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ» است.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین می توان بکار گرفت، خشم آفرینی برای دشمن و به هم زدن تعادل اوست، اضافه کرد: با توجه به آیات متعدد قرآن کریم هر اقدامی که سبب خشم دشمن گردد ممنوع است و غفلت از آن روا نیست لذا راهکار امام خمینی(ره) در اعلام روز جهانی قدس بزرگترین ضربه را بر نظام سلطه وارد ساخته و سبب به خشم فراوان آنان شده است.

حجت الاسلام باوقار افزود: تلاش گسترده دشمنان اسلام در ممانعت از برگزاری تظاهرات روز قدس و برنامه‌ریزی گسترده آنها در تشدید جنگ های داخلی و خارجی حاکی از خشم و ترس آنها از موفقیت و موقعیت این راهکار است و ترس دشمن از قدرت و وحدت مسلمانان جهان اسلام قطعاً از عوامل اصلی بازدارنده تهاجم و طمع آنان در سلطه بر مسلمانان است.

مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان یاد آور شد: آلوسی از مفسران بزرگ اهل سنت نیز ضمن  اشاره به آیه« وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ » به جایگاه  عزت و اقتدار مسلمانان و لزوم مبارزه با ظلم و ظالمان در تمام جهان اشاره کرده است. 

وی با اشاره به سخن امام راحل که «روز قدس، اعلام یک چنین مطلبی است، اعلام به این است که مسلمین به پیش! برای پیشرفت در همۀ اقطار عالَم. روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.» خاطر نشان کرد: از پیام ها و اهداف مهم روز قدس جاری شدن طنین اقتدار و عزت مسلمانان در سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام باوقار در پایان ضمن آروزی قبولی طاعات و عبادات مومنین در ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: امید است در روز قدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز جبهه مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امت اسلامی با این اعتقاد که تا این غده سرطانی ریشه کن نشود، دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید، با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و مانند سال های گذشته با هدف تعظیم شعائر الهی و لزوم دفاع از هویت دینی قبله اولین مسلمین و مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی عظیم و تأثیرگذار روز قدس حضور فعالانه داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار