امام جمعه شاهرود:

نگاه ایران به مسئله فلسطین یک نگاه امنیتی جهانی است

«امینی» گفت: اسرائیل از ترس فلسطین به دور شهرک‌های خود دیوار می‌کشد زیرا می‌داند امروز روزگار سابق نیست، نگاه ایران به مسئله فلسطین یک نگاه امنیتی جهانی است.
کد خبر: ۵۱۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ - 29April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطب‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: ما نسبت به همه ادیان الهی احترام قائلیم اما بیش از هفت دهه قبله نخست مسلمانان مورد تعرض قرار گرفته است و نسبت به این موضوع نمی‌توان بی تفاوت بود.

وی با بیان اینکه امام راحل مسئله فلسطین را جهانی کرد، ابراز داشت: همه توطئه‌های دشمنان و برخی حاکمان مزدور عرب برای این است که مسئله فلسطین را از جهانی به منطقه‌ای و از منطقه‌ای به چند کشور عربی محدود و در نهایت خاموش کنند.

امینی با بیان اینکه ملت ما ۴۰ سال است که تحریم‌ها را تجربه می‌کند، تاکید داشت: تمام پیشرفت‌های حوزه نانو، پزشکی، فناوری، داروسازی و موشکی و … در دوران تحریم‌ها کسب شد و این درسی مهم است که بدانیم ملت ما می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بیش از یک دهه زمان توسط سه دولت برای مذاکرات و رفع تحریم‌ها صرف شد و همچنان تحریم هستیم، افزود: در مذاکرات تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و هر چه معظم‌له تصمیم بگیرند مطیع هستیم لذا با مذاکره مخالفتی مذاکهنیست اما اعتقاد داریم که نباید همه چیز را رها کرد و منتظر ماند.

امینی با بیان اینکه باید دوران مقاومت اقتصادی و فرهنگی را در کنار مذاکره داشته باشیم، ابراز کرد: ما باید بتوانیم از ظرفیت جوانانمان برای ارتقای اقتصادی و فنی کشور بهره ببریم.

وی همچنین به هفت دهه اشغال فلسطین توسط اشتغال گران صهیونیست اشاره کرد و بیان داشت: ۷۰ سال است که فلسطین اشغال شده و امروز مقاومت فلسطین با دهه‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اسرائیل از ترس فلسطین به دور شهرک‌های خود دیوار می‌کشد زیرا می‌داند امروز روزگار سابق نیست، گفت: نگاه ایران به مسئله فلسطین یک نگاه امنیتی جهانی است.

امینی با بیان اینکه همه مسلمانان می‌بایست نسبت به غده سرطانی اسرائیل حساس باشند زیرا این رژیم منحوس دشمن شماره یک اسلام است، گفت: تمام تلاش استکبار جهانی این است که مسئله فلسطین را در سطح منطقه‌ای و ارتباطات دو کشور کاهش دهد اما امام خمینی (ره) چهار دهه قبل با بینش روشن نسبت به این توطئه روز قدس را جهانی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها