حواشی راهپیمایی روز جهانی قدس؛

حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی روز قدس+ تصاویر

یکی از مردم حاضر در راهپیمایی روز قدس گفت: از آنجا که مردم دو سال از شرکت در راهپیمایی‌ها محروم بودند، حضورشان با احساس بیشتر و شعف و انگیزه بیشتری خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵ - 29April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امروز روز جهانی قدس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است و مردم در این روز در مسیرهای تعریف شده به مقصد دانشگاه تهران در میدان انقلاب اسلامی راهپیمایی کردند و در حمایت از مردم مظلوم جهان بویژه مردم فلسطین و دادخواهی آنها از مستکبرین جهان، علی‌الخصوص رژیم صهیونیستی شعار دادند و به اقامه نماز جمعه پرداختند.

پس از دو سال که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس به صورت خودرویی برگزار شده بود، امروز مردم زیادی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

در این میان که بنر‌های مختلفی در دست مردم دیدم و همچنین امضا‌هایی که مردم بر پارچه‌ای می‌زدند تا علیه ظلم‌های اسرائیل بیانیه صادر شود، نظرشان را درمورد روز قدس و حضور مردم در راهپیمایی پرسیدم که نتیجه آن به سمع و نظرتان می‌رسد:

حضور هر چه بیشتر مردم در تظاهرات روز قدس، باعث سربلندی اسلام است

ابتدا با خانمی که بر ویلچیر نشسته بود و بنری در دست داشت که متن آن به شرح زیر است: «بیت‌المقدس صحنه قیام است، آزادیش با قدرت اسلام است»، هم‌کلام شدم.

حضور هر چه بیشتر مردم در راهپیمایی روز قدس، موجب سربلندی بیشتر دنیای اسلام است

این فرد در پاسخ به این پرسش که «چرا در این راهپیمایی شرکت کردید؟» اظهار داشت: من به خاطر عزیزانی که در فلسطین به شهادت می‌رسند، برای اینکه اسلام و مسلمین سربلند و پیروز باشند، به خاطر قرآن و دین خدا و سلامتی کسانی که خدمت می‌کنند و برای موفقیت و سربلندی اسلام در راهپیمایی شرکت کرده‌ام.

وی در مورد حضور مردم در این راهپیمایی گفت: هر چه مردم در این راهپیمایی حضور بیشتری داشته باشند، اسلام سربلندتر است و هر چه مردم کمتری حضور داشته باشند، برای اسلام سرشکستگی در پی دارد.

حضور هر چه بیشتر مردم در راهپیمایی روز قدس، موجب سربلندی بیشتر دنیای اسلام است

مستکبرین جهان در برابر دین اسلام بسیار کوچک هستند

در ادامه عروسک «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را در دستان پسربچه‌ای دیدم و آن زمینه‌ای برای آغاز گفت‌وگوی من با همراه وی شد‌. در ابتدا همراه آن بچه اظهار داشت: مستکبرین جهان در مقابل دین اسلام و مقاومت اسلامی خیلی کوچک هستند. ما تا آخرین قطره خونمان در دفاع از مردم مظلوم جهان می‌ایستیم و فرزندانمان، آبرو، مال و جانمان را فدای اسلام و جبهه مقاومت می‌کنیم و ان‌شاءالله همه ما از بزرگ تا کوچکمان تا پیروزی قدس در میدان می‌مانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «حضور مردم پس از دو سال کرونا در میدان چگونه است؟» پاسخ داد: از آنجا که مردم دو سال از شرکت در راهپیمایی‌ها محروم بودند، قطعا حضورشان با احساس بیشتر و شعف و انگیزه بیشتری خواهد بود؛ مخصوصا که سال ۱۴۰۱ سال تغییر قرن است و ما امیدواریم که امسال سال ظهور امام زمانمان (عج) باشد.

حضور هر چه بیشتر مردم در راهپیمایی روز قدس، موجب سربلندی بیشتر دنیای اسلام است

آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند در برابر ایران ایستادگی کنند

در ادامه کاردستی دیگری در دستان دختر نوجوانی دیدم و درمورد آن از او پرسیدم. وی در پاسخ به این سؤال من، اظهار داشت: این کاردستی را سال گذشته بچه‌های بسیج محلاتی شهرک شهید ورسی درست کردند تا ثابت کنند که آمریکا و اسرائیل قدرت‌هایی نیستند که بتوانند ایران را زمین بزنند.

وی ادامه داد: ما این عروسک‌ها را درست کردیم تا به آن‌ها ثابت کنیم که بیشتر از یک عروسک ارزشمند نیستند و به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی، خیلی سریع به خاک سیاه می‌نشینند. هر تعدادی هم که نیاز باشد، ما از این عروسک‌ها درست می‌کنیم و تا جایی که امکان دارد، در فضای مجازی منتشر می‌کنیم تا دشمنان بدانند که هیچ ارزشی برای ما ندارند.

آن دختر درمورد حضور مردم در روز قدس گفت: روز قدس متعلق به مردم مظلوم فلسطین است و من فکر می‌کنم تک تک مردم ایران باید به صحنه بیایند و این را نشان بدهند که فلسطین تنها نیست و این را ثابت کنند که به کمک جوانان ایرانی و جوانان مسلمان تمام کشور‌ها می‌توان فلسطین را از دست اسرائیل آزاد کرد. حضور مردم نسبت به کرونا خوب است، اما من توقع بیشتری از حضور مردم دارم.

حضور هر چه بیشتر مردم در راهپیمایی روز قدس، موجب سربلندی بیشتر دنیای اسلام است

وظیفه انسانیت این است که مقابل ظلمی بایستیم

در انتها با خانم دیگری که مشغول امضا برای تنظیم بیانیه علیه ظلم‌های اسرائیل بود، هم‌کلام شدم و وی در پاسخ به این پرسش که «چرا آن پارچه را امضا کردید؟» اظهار داشت: وظیفه مردم که خدا بر عهده‌شان گذاشته است و وظیفه انسانیت این است که در برابر ظلم بایستند.

این خانم درمورد حضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: من احساس می‌کنم در این روز حتی نسبت به یوم‌الله ۲۲ بهمن استقبال بهتری صورت می‌گیرد.

وی افزود: مستکبرین می‌خواهند مقابل اسلام بایستند اما کشور‌های مقاومت باید در برابر ظلم بایستند تا ظلم پایدار نماند که اگر در مقابل ظلم نایستیم، ظلم ظالمان بیشتر می‌شود.

گزارش از فرشته افشردی

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار