جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

آموزه‌های قرآنی سرلوحه اقدامات فرماندهان ارتش است

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت گفت: فرماندهان و مسئولان ولایتمدار ارتش، معارف و آموزه‌های قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌اند.
کد خبر: ۵۱۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ - 30April 2022

فرماندهان ارتش آموزه‌های قرآنی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌اندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احمد جلیلی‌صفت» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تقدیر از ۱۱۰ معلم نمونه قرآن و معارف نیروی دریایی ارتش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه استاد علم و ایمان شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شغل معلمی برگرفته از رسالت انبیا بوده و مقام آموزگاران از دیدگاه قرآن‌کریم بسیار رفیع، ارزشمند و قابل احترام است.

وی ادامه داد: قرآن دریای عمیقی است که جز با لطف‌الهی امکان ورود به آن نیست. فهم معانی کلمات وحی، مقدمه آشنایی با قرآن برای بهره‌گیری از قواعد آن تجویز شده است. تدریس آموزه‌های قرآنی یکی از راهکار‌های داشتن یک زندگی سعادتمندانه است.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت، منزوی بودن قرآن قبل از انقلاب و پُررنگ‌تر شدن نقش این کتاب آسمانی بعد از انقلاب اسلامی را یکی از مصادیق جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) قرآن را به بطن و متن جامعه آورد و از برکت انقلاب اسلامی، امروز مبانی قرآنی در تمامی حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تقدیر از مجموعه عقیدتی سیاسی نداجا در راستای فعالیت‌های قرآنی انجام شده با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در سطح کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و تمامی تلاشگران عرصه تعلیم و تعلم ایران اسلامی، بتوانیم روز به روز آموزه‌های قرآنی را در جامعه پُررنگ‌تر کنیم و به این هدف جامه عمل بپوشانیم.

همچنین حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت در مراسم مشابهی که در مسجد حضرت امام‌خمینی (ره) ستاد ارتش برگزار شد، با تشکر از فعالیت‌های آموزشی اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در حوزه قرآن و سایر دروس عقیدتی سیاسی و تقدیر از اساتید و مربیان این اداره، بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن و در امان ماندن از آسیب‌های فضای مجازی را تمسک به قرآن کریم و معارف ارزشمند نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) دانست و افزود: الحمدلله امروز فرماندهان و مسئولان ولایتمدار ارتش جمهوری اسلامی ایران، دغدغه دینی داشته و توجه به معارف و آموزه‌های قرآنی را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه، قرآن کریم را دژ محکمی در برابر وسوسه‌های شیطان عنوان کرد و گفت: اعمال انسان با قرآن سنجیده می‌شود و محوریت قرآن در زوایای زندگی شخصی و کاری موجب نورانی شدن زندگی‌ها و برکت در کار‌ها و مأموریت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار