معادله جدیدحزب‌الله و وحشت صهیونیست‌ها

واقعیت آن است که نام «سید حسن نصرالله» لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌اندازد، اسرائیلی‌ها نصرالله را بیش از سران خود باور دارند و به گفته‌هایش بیش از نخست وزیر و دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی توجه می‌کنند.
کد خبر: ۵۱۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ - 01May 2022

معادله جدیدحزب الله و وحشت صهیونیست‌ها

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان همواره آکنده از اطلاعات و تحلیل‌هایی است که تحولات اوضاع منطقه را بررسی می‌کند. رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات نصرالله عاجز است، زیرا این تهدیدات تأثیر ویژه و واقع بینانه‌ای بر صهیونیست‌ها دارد. علت این موضوع کاملاً مشخص است و آن صداقت نصرالله دبیر کل حزب‌الله در تهدیدات است و نتایج درگیری سال‌های طولانی به کارشناسان اسرائیلی این موضوع را ثابت کرده است.

ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی و پهپادی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله و تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده‌اند، است. سید حسن نصرالله شخصیت بسیار کاریزماتیکی دارد و اسرائیلی‌ها به خوبی وی را می‌شناسند و اظهار نظر وی که جامعه اسرائیل را به خانه عنکبوت تشبیه کرد که به راحتی می‌توان آن را ویران کرد در خاطر صهیونیست‌ها نقش بسته است.

نصرالله با مهارت تمام عمل می‌کند، و این به دلایل زیر است؛

-فهم عمیق از ماهیت توانمندی حزب‌الله و به کارگیری آن برای تحقق اهداف مورد نظر.

-توان قدرت نمایی و اجرایی کردن آن هنگام لزوم علیه صهیونیست‌ها.

-موفقیت در مهار قدرت دشمن و ممانعت از اجرایی شدن راهبرد‌های صهیونیست‌ها و توان بالای وی در ارسال پیام رعب و وحشت میان صهیونیست‌ها و تباه کردن طرح‌های دشمن و تأثیر بر روحیه آن‌ها بدون اینکه وارد رویارویی مستقیم شود.

-توان بالا در انتخاب اهداف و عرصه عملیات و زمان حملات برای رسیدن به نتیجه راهبردی.

-قدرت در حس کردن تهدیدات دشمن و تحلیل نیات و رفتار صهیونیست‌ها.

-توان پیوند زدن میان قدرت و امکانات برای تحقق هدف راهبردی.

محور‌های مهم سخنرانی نصرالله در روز قدس

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در روز قدس گفت: گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت از سال‌ها پیش تاکنون توسعه یافته و موجب نگرانی دشمن شده و از این رو آن‌ها به دنبال از بین بردن گروه‌های مقاومت هستند و در این باره باید به عملیات‌های جهادی در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه باختری به خصوص عملیات‌های انفرادی اشاره کرد که لرزه شدیدی بر اندام رژیم صهیونیستی وارد می‌کند.

سید نصرالله، عملیات‌های انفرادی را یک تحول ویژه جدید در مسیر مقاومت فلسطینی دانست و گفت که این عملیات‌ها میزان سستی بنیان‌های امنیتی و ضعف رژیم صهیونیستی را بر ملأ کرد و این‌گونه عملیات‌ها یک تحول خطرناک برای رژیم تل آویو محسوب می‌شود، چرا که نه به اتاق عملیات نیاز دارد و نه امکانات ویژه می‌خواهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره افزود: عملیات‌های انفرادی همچنین میزان اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش و دولتشان را دچار خدشه شدیدی کرده و همه این‌ها از اثرات این‌گونه عملیات‌ها است. از سوی دیگر این عملیات‌ها در مناطق مختلف رخ می‌دهد و فلسطینی‌ها از مناطق مختلفی اینگونه عملیات‌ها را انجام می‌دهند که این مسأله نیز پیام‌های قابل توجهی با خود دارد.

مهم‌ترین دستاورد عملیات‌های انفرادی، این است که بر خلاف دیدگاه صهیونیست‌ها ثابت شد که امنیت و اشغالگری کنار یکدیگر جمع نمی‌شوند. آزادی فلسطین نیاز به عملیات‌های استشهادی دارد که امنیت را از صهیونیست‌ها سلب کند و اینگونه خود آن‌ها چمدان‌هایشان را بسته و می‌روند و از این رو آزادی فلسطین به ارتش‌های قوی نیاز ندارد، بلکه به مجاهدین نیاز دارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اطلاع دارم که ایران به کشور‌های سازشگر پیام داده است که هرگونه تجاوزی به ایران از سوی این کشور‌ها با پاسخ علیه خودشان مواجه خواهد شد و این پیام به اسرائیل نیز رسیده است. ایران در هدف قرار دادن مستقیم اسرائیل دست پیش را خواهد گرفت.

رهبر مقاومت لبنان در ادامه از برگزاری یک مانور خاموش از سوی نیرو‌های مقاومت حزب‌الله در لبنان طی هفته‌های گذشته خبر داد و گفت که هرگونه حماقتی از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مستقیم و سریع مواجه خواهد شد.

وحشت صهیونیست‌ها از موضع گیری سید حسن نصرالله

تلویزیون رژیم صهیونیستی پس از اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش «حزب‌الله» و سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، اعلام کرد که نهاد‌های امنیتی و نظامی این رژیم طی هفته‌های آتی با چالشی بزرگ روبرو می‌شوند.

حزی سمنتوف تحلیلگر مسائل کشور‌های عربی در کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اظهار داشت که دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران از عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی حمایت کردند.

وی افزود که جنبش «حماس» به تشویق حملات استشهادی از جانب فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی طی هفته‌های آینده ادامه می‌دهد و همین این امر چالشی بزرگ برای نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی است.

روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم نیز بخشی از سخنرانی سید حسن نصرالله را منتشر کرد که وی در آن اعلام کرد: مطلع شدیم که ایران به کشور‌های عادی کننده روابط با رژیم اشغالگر اعلام کرده است که هرگونه حمله به خاک ایران از این کشورها، پاسخ محکم تهران به آن‌ها را به همراه خواهد داشت و این پیام به دست رژیم اشغالگر نیز رسیده است.

این رسانه عبری در این باره نوشت: منظور سید حسن نصرالله از این طرف‌ها دو کشور عرب حوزه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین هستند که توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کرده‌اند.

واکاوی سخنان سید مقاومت

سخنرانی روز قدس سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تاریخی و مهم بود و نشان دهنده پایان یک مرحله و شروع مرحله دیگری درباره تحولات آتی منطقه و رویداد‌های پیش رو محسوب می‌شود.

با نگاهی به سخنرانی شب گذشته دبیر کل حزب‌الله لبنان می‌توان مواضع و هشدار‌هایی که سید حسن نصرالله داد را در موارد زیر خلاصه کرد؛ تاکید بر واکنش برق آسا و فوری به هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی.

-هشدار ایران به کشور‌های سازشکار با رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه پایگاه‌های نظامی موجود در اراضی این کشور‌ها به ویژه پایگاه‌های اسرائیلی در صورتی که از این پایگاه‌ها حمله انجام شود، هدف مستقیم واکنش ایران خواهند بود.

-هرگونه گزندی به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی از جمله تقسیم زمانی و مکانی به مثابه زوال رژیم صهیونیستی است و اجازه این طرح‌ها و پیاده کردن آن‌ها داده نخواهد شد.

-رزمایش‌های نظامی رژیم صهیونیستی که قرار است در ماه مه در نزدیکی مرز لبنان با مشارکت نیروی هوایی، زمینی و دریایی این رژیم برگزار شود و اینکه نیرو‌های حزب‌الله لبنان در آمادگی کامل برای هرگونه حماقت صهیونیست‌ها به سر می‌برند و با هرگونه حمله احتمالی به شدت مقابله خواهد شد.

-تمرکز سید مقاومت بر عملیات‌های شهادت طلبانه فردی که به اتاق عملیات یا وابستگی به گروه‌های مقاومت ندارد و شکنندگی نهاد‌های امنیتی اسرائیل را نشان داده است و سید حسن نصرالله بر تشدید این نوع عملیات‌های در آینده تاکید دارد.

-تاکید و تمرکز بر شکنندگی امنیتی صهیونیست‌ها. زیرا هدف قرار دادن امنیت رژیم صهیونیستی به مثابه فروپاشی این رژیم از داخل است.

این سخنرانی سید حسن نصرالله در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی با یکی از پیچیده‌ترین وضعیت‌های خود از ابتدای جعل این رژیم مواجه شده است و جلسات پی‌درپی هفته‌های اخیر در بالاترین سطح سیاسی امنیتی این رژیم نیز کمکی به وضعیت آن‌ها نکرده است.

قدر مسلم آن است که معادله جدیدی ترسیم شده و آن واکنش کوبنده و بی درنگ به هر تحرک رژیم صهیونیستی است. جبهه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله هر لحظه بوی باروت می‌دهد و با کوچک‌ترین تحولی هر رخدادی ممکن است که رخ دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها