نماینده مردم در مجلس:

آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است

حیدری گفت: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد و آنان متأثر از لابی صهیونیستی و عربی هستند.
کد خبر: ۵۱۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 01May 2022

آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: اگر در بحث برجام و مذاکرات برجامی دو طرف عزم جدی نداشته باشند، مذاکرات به سرانجام نخواهد رسید.

وی بیان کرد: آنچه از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خواسته شد، شفاف‌سازی در چارچوب توافقات بود که ایران به آن عمل کرد. متأسفانه طرف مقابل به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و باید به آنچه توافق شده است، عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، آسیب جدی بر روند مذاکرات وارد شد و وقفه جدی در مذاکرات به وجود آمد. مجدداً و بعد از یک مدت طولانی دو طرف مذاکرات را آغاز کردند که هنوز هم ادامه دارد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است چرا که متأثر از لابی صهیونیستی و عربی است. اگر آمریکا متأثر از این لابی‌ها نباشد، می‌تواند در مذاکرات تصمیم خود را بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم به محض اینکه مذاکرات به نتیجه‌ای می‌رسد و قرار است دو طرف اعلام کنند که به توافق رسیده‌اند، متأسفانه با یک کارشکنی باز هم مذاکرات به تعویق می‌افتد و بی‌نتیجه می‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد. روند مذاکرات رو به جلو است و امیدواریم با نتایج مناسب و خروجی خوب همراه باشد.

حیدری درباره عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: مذاکره کنندگان ایران دیدگاه‌های حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و خارج از تصمیمات نظام در مذاکرات اعمال سلیقه نمی‌کنند. برای ما مهم این است که آنچه به نفع ملت و مصالح کشور است، در مذاکرات محقق شود. تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران اهداف نظام و انقلاب را در مذاکرات به خوبی پیش می‌برند و از منافع ملی کوتاه نمی‌آیند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق و مستمر روند مذاکرات را رصد می‌کند و رفتار مذاکره کنندگان هم به خوبی پیگیری می‌شود. هر ماه حداقل دو جلسه برای پیگیری روند مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار می‌کنیم و تأکید ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار