معرفی کتاب؛

«چشمهایش را می‌شناختم»

کتاب «چشمهایش را می‌شناختم» روایت زندگی شهید «سیدحسین عظیمی» از انتشارات «به‌‌نشر» منتشر شد.
کد خبر: ۵۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ - 01May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «چشمهایش را می‌شناختم» از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید یادنامه شهدای طلبه دانشجوی دانشگاه علم اسلامی رضوی است که زندگی شهید «سیدحسین عظیمی» را به‌صورت داستانی روایت می‌کند.

کتاب «چشمهایش را می‌شناختم» به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است.

شهید «سیدحسین عظیمی» از نیروهای غواص واحد اطلاعات عملیات لشکر ۵ نصر، اولین روز مرداد ۱۳۴۱ در روستای جزینان از شهرستان طالقان کرج و در خاندانی از سادات حسینی به دنیا آمد.

وی بعد از اخذ مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک، ۲ سال در شهرستان نقده خدمت کرد و پس از مدتی با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه تازه تأسیس رضوی و کسب رتبه چهارم، به‌عنوان دانشجوی دانشگاه رضوی به مشهد مقدس مهاجرت کرد. در حین تحصیل، یک بار همراه رفقایش به جبهه اعزام شد. آن یک بار حدود ۹ ماه طول کشید. عاقبت در ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در اروندرود جام شهادت نوشید و دعوت حق را لبیک گفت.

بخشی از کتاب

همان روزهای اول شهادتش، از سیدحسین و روحیاتش برای حضرت آقا تعریف کرده بودند. ایشان فرمودند: «عکسش را برایم بیاورید.» آقا عکسش را که دیدند، یک گوشه‌اش نوشتند: «یاد شهید عزیز، سیدحسین عظیمی، گرامی باد که با پرواز بلند خود به ملکوت اعلا، خود و آرمان‌های اسلامی‌اش را جاودانه ساخت.»

کتاب «چشمهایش را می‌شناختم» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۰۰ صفحه و در قطع رقعی در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار