معرفی کتاب؛

«برایم ماندنی نیست»

کتاب «برایم ماندنی نیست» داستان زندگی «سعید محمودیان عطاآبادی» هشتمین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۵۴۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷ - 13September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «برایم ماندنی نیست» از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید یادنامه شهدای طلبه و دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که زندگی شهید «سعید محمودیان عطاآبادی» را به‌صورت داستانی روایت می‌کند.

این کتاب که در برگیرنده ۲۲ داستان کوتاه و خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید محمودیان عطاآبادی است، به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است.

«سعید محمودیان عطاآبادی» در سال ۱۳۴۲ در روستای عطاآباد بخش دهاقان شهر اصفهان به دنیا آمد. بعد از اخذ مدرک دیپلم، در دانشکده تربیت‌معلم شهید رجایی اصفهان، مشغول به تحصیل شد. وی پس از اتمام مقطع کاردانی، مدتی کوتاه به تدریس در اطراف دهاقان مشغول شد و سپس در دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل داد.

با انتشار فراخوان دانشجو و طلبه از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و پذیرش شهید محمودیان در این دانشگاه، وی از دانشگاه تهران انصراف داد و جهت ادامه تحصیل به مشهد هجرت کرد. وی سرانجام دی ۱۳۶۵ در سن ۲۳ سالگی در عملیات «کربلای پنج» در شلمچه به شهادت رسید.

بخشی از کتاب

وقتی خبر دادند که سعید آمده است، هوایی شدم. نه ! بی‌هوا شدم. چه می‌گویم من؟؟! نفس کشیدن هم یادم رفت؛ چه برسد به هوایی شدن! چادر سیاهم را روی سرم انداختم و دویدم. نمی‌دانم با کجا اما دویدم، خوب یادم است که تمام راه داد می‌زدم و قربان صدقه‌اش می‌رفتم. خوب یادم است که تمام راه، خدا را شکر می‌کردم که پسرم برگشته است.

کتاب «برایم ماندنی نیست» با طراحی جلد عباس گودرزی با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۰۰ صفحه و در قطع رقعی در سال ۱۴۰۱ به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار