معرفی کتاب؛

«باشد که نباشیم»

کتاب «باشد که نباشیم» روایت داستانی از زندگی شهید «نعمت‌الله پیغان» از انتشارات «به‌نشر» منتشر شد.
کد خبر: ۵۳۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ - 21June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «باشد که نباشیم» از مجموعه کتاب‌های مجاوران خورشید یادنامه شهدای طلبه دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که زندگی شهید «نعمت‌الله پیغان» را به‌صورت داستانی روایت می‌کند.

کتاب «باشد که نباشیم» به قلم «طیبه مزینانی» به رشته تحریر درآمده و با حمایت آستان قدس رضوی توسط انتشارات «به‌نشر» منتشر شده است.

«نعمت‌الله پیغان» پنجم آبان ۱۳۵۴ در شهرستان زابل به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوره دبستان و راهنمایی برای فراگیری علوم فقهی و بسط معارف اسلامی، وارد حوزه علمیه امام صادق (ع) در زادگاهش شد تا بتواند به ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی بپردازد.

درس‌های عالی حوزه علمیه را پس از اتمام درس‌های دوره مقدماتی در حوزه علمیه زابل، در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در مشهد گذرانده بود و همانجا با رتبه هفت، در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآنی دانشگاه علوم اسلامی رضوی قبول شد. در حالی که مشغول گذراندن دوره خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم بود، با رتبه هشت در دانشکده حدیث آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی شهر ری پذیرفته شد و با اتمام درس‌هایش، در حال تدوین رساله بود.

سال ۱۳۸۱ درخواست تدوین رساله برای مقطع سه حوزه را داده بود که بعد از تصویب موضوع، با کمک استادان راهنما و مشاور در سال ۱۳۸۴ مشغول نگارش رسالت با عنوان «ارث زوجین از نظر اسلام» بود؛ اما فرصت نیافت آن را تمام کند و در تاسوکی به دست گروهک جیش‌العدل به فیض شهادت نائل آمد.

نعمت به هم‌وطنان سنی احترام می‌گذاشت و فکر و ذهنش این بود که برای ایجاد وحدت اسلامی، کاری انجام دهد. با بیشتر مولوی‌های منطقه نشست و برخاست داشت. همان زمان در شهر ری درس‌های کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث را به پایان برده بود و در آنجا نیز مشغول نگارش رساله‌اش با عنوان «امت واحده» بود.

بخشی از کتاب

یاد آن روز سرد و بارانی افتادم که بدون کاپشن و چتر از خانه بیرون رفته بودم. وقتی در راه مرا دید، کاپشن خودش را درآورد و داد به من؛ به علاوه چتری که در دست داشت و خودش... .

یاد اون روزی افتادم که برای تبلیغ به روستایی می‌رفت و یکبار من هم همراهش رفتم. همیشه به این فکر می‌کردم که طلبه درس خارج‌خوان و دانشجوی کارشناسی ارشد چه حرفی برای روستانشینان دارد. بعد از نماز ظهر و عصر، رو به روستایی‌های باصفا کرد که پیرمردهای ریش‌سفید هم میانشان بودند و درباره فضیلت صلوات حرف زد.

یاد آن وقت افتادم که نعمت به من درس می‌داد؛ اما خودش می‌گفت: «با هم مباحثه می‌کنیم» و اگر تدریس نمی‌کرد، من چطور در کنکور سراسری ۹۰ درصد عربی می‌زدم؟

کتاب «باشد که نباشیم» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در ۱۶۰ صفحه و در قطع رقعی در سال ۱۳۹۸ به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار