معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جاذبه طالب‌زاده به خاطر فکر و اندیشه‌اش بود/ او دغدغه افشاگری ماهیت غرب را داشت

حسینی گفت: جاذبه طالب‌زاده به خاطر فکر و اندیشه‌اش بود و شکل و فرم و قالب را به خوبی می‌دانست و به معنای واقعی هنرمند بود
کد خبر: ۵۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹ - 02May 2022

جاذبه طالب‌زاده به خاطر فکر و اندیشه‌اش بود/ او دغدغه افشاگری ماهیت غرب را داشت«سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس جمهور و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به اثرگذاری نادر طالب زاده در جبهه فرهنگی انقلاب گفت: طالب‌زاده نقش بسیار خوبی در برپایی همایش‌هایی از جمله همایش افق نو داشت. زمانی که در وزارت ارشاد مسوولیتی داشتیم کار همایش افق نو را آغاز کرد که در دولت روحانی متوقف شد و او با برخی نهاد‌ها توانست کار را ادامه دهد تا در نهایت آمریکا آن را تحریم کرد. این تحریم نیز نشانه تاثیر نشست‌ها بود.

وی افزود: جاذبه طالب‌زاده به خاطر فکر و اندیشه‌اش بود و شکل و فرم و قالب را به خوبی می‌دانست و به معنای واقعی هنرمند بود، مستند‌ها و برنامه‌هایی که ساخت بیانگر توانمندی‌اش بود و نیروسازی‌ای که کرد باعث شد شیفتگی و علاقه‌ای بین آنان به وجود بیاید. جوانان هنرمند از او درس‌ها و بهره‌ها بردند و امروز جای خالی‌اش محسوس است. امیدوارم شاگردان و دوستانش این پرچم را در اهتزاز نگه دارند.

حسینی مهمترین دغدغه طالب زاده را افشاکردن ماهیت غرب و آمریکا به جوانان دانست و تصریح کرد: به بحث مقاومت حساس بود، در جنگ بوسنی حضور داشت و در دفاع مقدس همسنگر شهید آوینی بود. در اینکه روایت عشق خوب تدوین و طراحی می‌شد به این دلیل بود که چنین کسانی در کنار آوینی بودند و همه فکر و حواسش متمرکز بود کار‌های خوبی ارائه شود. در تلویزیون برنامه‌های متعدد داشت، خیلی وقت‌ها از مهمانی که دعوت می‌کرد تسلطش به موضوع بیشتر بود.

وی به روحیه نقلابی و حق محوری طالب زاده اشاره کرد و افزود: ایشان خط امام را شناخته بود، عاشق امام بود و اسلام ناب را در تفکر و مکتب امام یافته بود. با تمام توان کار می‌کرد، با صداقتی که داشت همه وقتش را روی این گذشت اثرهنری ارائه بدهد و به گونه‌ای مفید باشد. به حاشیه‌ها نمی‌پرداخت، همه زندگی و عمرش روی این مسائل بود. سال ۹۶ در فعالیت‌های سیاسی و جبهه مردمی به اصرار دیگران ورود کرد تا شرایط کشور عوض شود، درک می‌کرد دولت آن زمان با خیلی از برنامه‌ها مخالفت می‌کند. چند صباحی آمد، اما بیشتر چهره فرهنگی و فکری و فرهیخته بود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها