یادداشت/ سردار ساداتی

معلمان؛ سفیران پیشرفت و سلامت جامعه

نیروی انسانی تاثیر گذار در هر رشته علمی، ثمره تلاش شبانه روزی مربیان و معلمانی است که عمر خود را برای تربیت نسلی نو و مفید به حال جامعه سپری کرده‌اند.
کد خبر: ۵۱۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۲ - 02May 2022

معلمان؛ سفیران پیشرفت و سلامت جامعهگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرهنگ «سید جعفری ساداتی»  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران؛ خودنمایی هر جامعه در سطوح مختلف علمی اعم از صنعتی، پزشکی، فرهنگی، اقتصادی و ... نشان از وجود نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در آن است.

در جوامع فعلی به ویژه در جوامع صنعتی و پیشرفته، نیروی انسانی کارآمد و تاثیرگذار از اهمیت خاصی برخوردار است و اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که کارشناسان نیروی انسانی ماهر و تاثیرگذار را مهمترین سرمایه هر کشوری می‌دانند.

علم و دانش و پشتکار نیروی انسانی ماهر و کار آمد در جوامعی که خواهان پیشرفت و ترقی اند و در کنار آن سلامت جامعه خود را از جنبه‌های مختلف در ذهن پرورش می‌دهند، از اهمیت خاصی برخوردار است.

همه افراد تاثیرگذار جامعه یقینا از میان کسانی هستند که سال‌های سال عمر خود را در مراکز علمی و آموزشی و حتی کارگاهی سپری کرده و پس از کسب مهارت‌ها و تخصص لازم، خدمت به جامعه را سرلوحه کار خود قرار دادند.

این نیروی انسانی تاثیر گذار در هر رشته علمی، ثمره تلاش شبانه روزی مربیان و معلمانی هستند که عمر خود را برای تربیت نسلی نو و مفید برای جامعه سپری کرده اندو دلسوزانه با هدف پیشرفت جامعه آن‌ها را به سوی عاقبت به خیری و عافیت هدایت می‌کنند.

معلمان از همان روز‌های نخست با تعلیم موضوعات اخلاقی و آموزشی و همچنین قوانین اجتماعی عملا به سازگاری افراد با محیط خود کمک کرده و با آموزش مسائل دینی و اخروی افراد را با آرمان‌های الهی جامعه خود آشنا کرده و عملا به کاهش آسیب‌ها و جرایم در جامعه نیز کمک می‌کنند.

تمامی پیشرفت‌های علمی و عملی امروزمان نتیجه زحمات معلمان و اساتیدمان در رشته‌های مختلف علمی و مهارتی است؛ مولای متقیان امام علی (ع) نیز با اشرافیت کامل بر تاثیر علم اندوزی در جامعه و با آگاهی از جایگاه ویژه معلمان در جوامع و تاثیرگذاری آنان بر سلامت جامعه فرموده اند که اگر کسی به من حتی یک کلمه بیاموزد مرا عبد و بنده خود قرار داده است.

همه ما امروز به نوعی مدیون زحمات معلمان دلسوزی هستیم که راه و رسم درست زیستن را به ما آموختند.

در شرایط کنونی که نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای دشمنان بی شماری است هرچه در سنگر علم و دانش محکم‌تر و قوی‌تر اقدام نماییم به حفظ و بقای خود و مقابله با دشمنان کوردل خود کمک کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها