یادداشت/ علی عبدالصمدی

عید سعید فطر؛ مظهر تعبد و بندگی

عید فطر یکی از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام است و انسان با یک‌ ماه بندگی که با روزه‌داری و مناجات حاصل می‌شود، به فطرت خود که همان توحید است بازگشته و از هر آنچه که خلاف بندگی است پاک می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰ - 03May 2022

فطررگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ ماه ضیافت الله به اتمام رسید و عید فطر آمد. مومنین نمازگزار و روزه‌دار پس از یک ماه تعبد و تضرع و بندگی خالصانه نماز عید سعید فطر را به جای آوردند.

قرائت و دور خوانی کلام الله مجید به اتمام رسید و قلب مومنین از پوتوی حق روشنایی گرفت.

شب‌های پرفیض قدر سپری شد و آخرین افطار ماه مبارک رمضان الکریم هم گذشت و هلال ماه پر فیض شوال رویت شد.

عید فطر در کنار اعیاد دیگر اسلامی مانند بعثت، قربان، روز جمعه و البته عید غدیر خم نزد مسلمانان دارای جایگاه والایی است. به نوعی میتوان این روز را فرجامین آیین و رسم از رسوم ماه مبارک رمضان دانست. روزی که برای رضایت حق تعالی باید به یاد فقرا و محرومین فطریه داد و به فرمایش قرآن نماز را اقامه کرد و زکات را پرداخت.

حدود الهی بر حق استوار بوده و هست. یک ماه بندگی خداوند به کمک کردن به افراد بی بضاعت ختم میشود؛ و این رسم و آیین و سنت اللهی است که در کنار تعبد ذات اقدس ایزد تعالی باید همواره به یاد فقرا و نیازمندان بود و از کمک رسانی به آن‌ها غافل نماند.

امسال خوشبختانه با تزریق دز‌های مختلف واکسن درصد ابتلا به کرونا در مجامع عمومی کاهش یافته، اما این به معنای پایان کار کرونا در کشور ما نیست. سهل انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در اماکن عمومی میتواند باعث بروز موج‌ها و سویه‌های جدیدی از کرونا شود. در پاره‌ای از موارد دیده شده است که افراد پس از تزریق دوز سوم هم به کرونا مبتلا شده اند و بعضا به فوت نیز منجر شده است.

در این ایام عید سعید فطر که معمولا افراد برای تبریک و تهنیت به دید و بازدید یکدیگر می‌روند و یا در مجالس عمومی هیات‌ها و مساجد جهت تکریم این روز باشکوه شرکت می‌کنند، قطعا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاهش شیوع مجدد ویروس کرونا می‌توانند موثر واقع شوند.

امید آنکه رمضان آینده رمضانی عاری از ویروس کرونا در جهان باشد و مومنین روزه دار و نمازگزار بدون هیچ نوع دغدغه‌ای در مراسم پر فیض و نورانی ماه مبارک رمضان شرکت کنند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار