یادداشت/ علی عبدالصمدی

وداع با ماه خدا در آخرین عید فطر کرونایی

در این عید بندگی، بسیاری از عزیزان که سال‌های قبل در کنار ما بودند، امسال جایشان خالی است.
کد خبر: ۴۵۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ - 13May 2021

الوداع با ماه خدا؛ دومین رمضانی که «کرونا» مهمان ناخوانده بودگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ علی عبدالصمدی؛ دومین ماه رمضان کرونایی به سر رسید و روزه‌داران پس از یک ماه روزه‌داری افطار کردند؛ تقبل الله. ماه رمضان به سر رسید و عید بندگی آمد.

دومین عید فطری که بسیاری از عزیزان به علت ابتلا به ویروس کرونا دیگر در میان ما نیستند. دومین افطاری که بسیاری از مشاغل به ویژه کادر‌های درمانی و بیمارستانی درگیر ویروسی هستند که به چشم دیده نمی‌شود، اما هست. مبارزه با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در ایام روزه و روزه‌داری دست کمی از جهاد ندارد.

مبارزه با ویروس کرونا همان‌گونه که از روز نخست گفته شده است، مستلزم عزم عمومی و اراده‌ی ملی است و محدود به کادر‌های درمانی یا دولت نمی‌شود. مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آن‌هم در ایام خاص سال مثل ماه مبارک رمضان یا عید فطر می‌توانند یار و یاور کادر‌های درمانی باشند.

نباید هرگز فراموش کرد که رعایت نظافت در دین مبین اسلام جزئی از ایمان مومن به شمار می‌رود. مومنین روزه‌دار در این افطار بزرگ که عید فطر نام دارد، باید بدانند که اگرچه روزه‌داری به اتمام رسید، اما عشق الهی هنوز در دل‌هاست. این خداوند منان است که بار‌ها بندگان راستین خود را به عبادت، بندگی و پاکی فرامی‌خواند. یقیناً پاکی، بهداشت و نظافت فردی، جزئی از پاکی و صفای روح است که داشتنِ روح پاک، نیازمند جسم مطهر و عاری از آلودگی‌هاست.

وظیفه و رسالت هر مومن با خدایی در این ایام سخت کرونایی یقیناً حفظ بهداشت فردی و عمومی است. امروز با توجه به شرایط موجود در جامعه و بروز موج چهارم کووید ۱۹ رعایت نظافت، حذف مسافرت‌های غیرضروری، حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از اهم مواردی هستند که به آن‌ها توصیه و تاکید می‌شود. چه بسیار عزیزانی که در سالیان قبل بر سر سفره‌های عید رمضان در کنار خانواده‌هایشان حضور داشتند، اما امسال به علت ابتلا به کرونا یا در بستر بیماری هستند یا دیگر بین ما نیستند.

امید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز همت دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن ایرانی و نیز تلاش سایر نهاد‌ها برای به ارمغان آوردن واکسن‌های خارجی مورد تأیید وزارت بهداشت، این آخرین عید فطر کرونایی باشد و این ویروس نحس برای همیشه نابود شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار