نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

شهدای حوزه‌های علمیه مازندران شناسایی و معرفی شوند

«محمدی لائینی» گفت: باید شهدا، خطبا و شخصیت‌های علمی برجسته حوزه‌های علمیه استان مازندران باید شناسایی و معرفی شوند.
کد خبر: ۵۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ - 01May 2022

شهدای حوزه‌های علمیه مازندران شناسایی و معرفی شوندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در جلسه کمیته استانی مراسم نکوداشت شخصیت علمی حوزویان استان مازندران با بیان اینکه هر صنفی از خودش ترویج و دفاع دارد، اظهار داشت: صنوف و تشکل‌ها و تجمع‌های صنفی داریم نهاد روحانیت حتما باید برای حفظ جایگاه اجتماعی که داشت تلاش‌های گوناگون انجام دهد.

وی با بیان اینکه معرفی نمونه‌ها و اسوه‌های حوزه‌های علمیه مهم و ضروری است، افزود: روحانیت نباید مفاخر حوزه را نادیده بگیرد و باید خود روحانیون مروج صنف روحانیت باشند.

امام جمعه ساری به شهدای جامعه روحانیت اشاره کرد و گفت: باید شهدا، خطبا و شخصیت‌های علمی برجسته حوزه‌های علمیه استان باید شناسایی و معرفی شوند.

محمدی لائینی به کنگره‌های مرتبط با حوزویان نظیر آیت الله شیخ محمد کوهستانی (ره) و ... اشاره و بیان کرد: باید شخصیت‌های برجسته حوزه با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی شناسایی و به نسل جوان معرفی گردند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بسیج می‌توان برای شناسایی و معرفی علما و روحانیون استان استفاده کرد، گفت: باید مفاخر شهرستان‌ها و روستا‌های استان با همکاری جامعه روحانیت شناسایی و در راستای خروج مفاخر و شخصیت‌های علمی روحانیت از گمنامی و انزوا گام‌های اساسی برداشت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها