روایت نادر طالب‌زاده از اولین مصاحبه‌اش با امام (ره) که تیتر یک رسانه‌ها شد

نادر طالب زاده در خاطره‌ای به اولین مصاحبه‌اش با امام خمینی (ره) و برداشتی که در خصوص کار برای انقلاب اسلامی داشت اشاره کرد.
کد خبر: ۵۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸ - 03May 2022

روایت نادر طالب‌زاده از اولین مصاحبه‌اش با امام (ره) که تیتر یک رسانه‌ها شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مرحوم نادر طالب زاده را مرد نادر عرصه فرهنگی کشور می‌دانند که از جوانی وارد این عرصه شد و با علاقه‌ای که به امام و انقلاب داشت پای مکتب انقلاب اسلامی ایستاد. سال‌ها برنامه سازی و تربیت نسل جوان و پویا در مبارزه رسانه‌ای با امپریالیسم و صهیونیسم از او چهره آزادی‌خواه بین المللی ساخته بود تا آنجا که به واسطه برگزاری همایش افق نو و دعوت صاحبنظران و اندیشمندانی از سراسر جهان مورد تحریم آمریکا قرار گرفت. او اولین قدم‌های در زمینه هنر انقلاب را در اولین سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و در همراهی با سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی برداشت. در دفاع مقدس حضور داشت و مدتی به همراه گروهی به بوسنی و هرزگوین رفت. طالب زاده در سال‌های اخیر با ساخت برنامه‌های تحلیلی جریان خوبی را حوزه رسانه به راه انداخت. او در خاطره‌ای به اولین مصاحبه‌اش با امام خمینی (ره) در جریان یک جلسه اشاره کرده که در ادامه آن را می‌خوانید.

سیزده بهمن اولین مصاحبه مطبوعاتی امام بود. آنجا رفتم و یک خاطره کوچکی آنجا دارم. آن این است که من یک ساعت صبر کردم یکی از این خبرنگاران بین‌المللی یک سوال حساس از امام بکند. همه صحبت‌ها این بود که جمهوری اسلامی یعنی چه؟ کابینه نخست‌وزیر چه کسانی هستند؟ سابقه‌ای برای این توی دنیا نداریم. از کجا می‌خواهید دولت را تغذیه کنید؟ همه سوال‌ها این‌ها بود. امام جواب می‌دادند و آقای ابراهیم یزدی هم ترجمه می‌کردند.

من حس می‌کردم یک کودتای آمریکایی می‌خواهند بکنند. این را نمی‌دانستم، ولی به عنوان یک بچه بیست‌وشش ساله روی حسم، احساس می‌کردم یک کودتایی می‌خواهد بشود و امام اگر این‌جا یک نهیبی بزند خوب است‌ها! و خب، چون خبرنگار جایی نبودم من نمی‌توانستم سوال کنم. (البته الان که فکر می‌کنم می‌توانستم، می‌توانستم دستم را بلند کنم بگویم من خبرنگار فلانم) خبرنگار CBS بعد از یک ساعت برگشت یواش به من گفت سوال خوبی نداری؟ حالا ما توی آمفی‌تئاتریم؛ و ما ردیف دوم یا سوم بودیم نسبت به امام که آن بالا نشسته بودند.

من گفتم که چرا، بپرسید از امام که «اگر لازم باشد حکم جهاد می‌دهند؟» گفت بنویس روی کاغذ؛ چون درست حرفم را نفهمیده بود. روی کاغذ برایش نوشتم. دستش را بلند کرد سوال کرد. امام در جواب گفتند که راه اگر لازم باشد حکم جهاد می‌دهم. این تیتر تمام روزنامه‌های روز بعد شد. امروز هم شما روزنامه‌های داخلی را نگاه کنید، تیتر همه‌شان چهارده بهمن این است. آن روز من بزرگ‌ترین درس رسانه‌ای‌ام را گرفتم، که انقلاب اسلامی عرصه‌ای است که هر کسی می‌تواند کمک کند فقط کافی است که بداند باید چه کار کند. یک کس ناشناس می‌تواند کاری بکند و تا امروز هم همین‌طور است. یعنی چقدر آدم‌های ناشناس کار‌های بزرگ در این انقلاب کردند که کسی هم نمی‌داند این‌ها کی هستند و چی هستند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار