معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

مراسم افتتاحیه رویداد «ساری پایتخت گردشگری اکو» برگزار می‌شود

«خیریان‌پور» از برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو در بیستم اردیبهشت خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 04May 2022

مراسم افتتاحیه رویداد «ساری پایتخت گردشگری اکو» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسن خیریان‌پور» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران امروز در همایش چشم‌انداز توسعه استان مازندران که با حضور «احمد وحیدی» وزیر کشور در بندر نوشهر برگزار شد، به وجود ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه در سال جاری در دو محور در حوزه اقتصادی فعالیت‌هایی را در پیش رو داریم، اظهار داشت: محور اول شعار سال است که سه کلمه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین هر سه در حوزه اقتصادی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی کشور که در قانون بودجه آمده است و رئیس جمهور و مجموعه هیأت وزیران بر این مهم تأکید دارند دو محور مهم برنامه‌ریزی حوزه اقتصادی در استان مازندران است.

خیریان‌پور با بیان اینکه برنامه حوزه اقتصادی را تهیه و اولویت‌های آن به مدیران شبکه بانکی، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد ابلاغ شد، بیان کرد: در حوزه تولید لازم است دو محور مهم را در استان اشاره کنم و این استان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه متعددی دارد.

این مسئول با بیان اینکه سالانه ۷.۵ میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود، گفت: در ۱۴محصول رتبه اول تولید کشور را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی که برای حوزه کشاورزی انجام شد، تأکید شد که در سال جاری باید میزان تولید استان به هشت میلیون تن ارتقاء پیدا کند، گفت: در حوزه صنعت و معدن هم ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای در استان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: در این استان جلسه ستاد عالی مربوط به اقتصاد دانش‌بنیان به ریاست استاندار تشکیل و هدف‌گذاری شد در سال جاری هم در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و هم توسعه محصولات دانش‌بنیان باید اقدامات ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۹۶ شرکت دانش‌بنیان و ۵۵۴ محصول داریم، اظهار داشت: هدف‌گذاری که امسال برای رشد صد درصدی صورت گرفت و باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۲۰۰ شرکت و محصولات دانش‌بنیان به هزار و ۲۰۰ محصول ارتقا یابد.

خیریان‌پور با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه بین دو وزیر کشور و کار و تعاون و رفاه اجتماعی، برای استان مازندران ۲۴ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود، عنوان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت، طبق گزارش سامانه رصد بالغ بر صد درصد برای استان این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز بر اساس این تفاهم‌نامه ۵۳ هزار اشتغال برای استان پیش‌بینی شده است، گفت: این مهم در دو برش دستگاهی و شهرستانی به فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ و سامانه رصد اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز فعال شد تا تحقق این مهم رصد شود.

خیریان‌پور با بیان اینکه برنامه ریزی تحقق رشد هشت درصدی در استان یکی از اولویت‌های کشور است، ادامه داد: در این راستا ستاد عالی رشد تشکیل و پنج کمیته شامل کمیته بهره‌برداری، مولدسازی دارایی‌های غیر مولد، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، رصد و پایش و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان زیرمجموعه آن تعریف شد.

وی با بیان اینکه برای بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات سهمیه مشخص، و به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شد، به اهم رئوس و فعالیت‌ها به عنوان فعالیت‌های عملیاتی سه دستگاه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، توسعه زراعت چوب، توسعه کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، اصلاح بذر و ارقام، توسعه آبزی‌پروری، زهکشی و بهسازی اراضی کشاورزی، نوسعه مکانیزاسیون، بهسازی و لایه‌روبی آبندان‌ها، صنایع تبدیلی و فراوری، بسته‌بندی، سورتینگ و برندسازی و اصلاح نژاد دام از اهم فعالیت‌های حوزه کشاورزی است.

خیریان‌پور ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز احیای واحد‌های راکد، خارج کردن واحد تملیکی از بانک‌ها، فعال‌سازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، احداث نیروگاه‌های مقیاس‌های کوچک، فعال‌سازی مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی بیکار، توسعه شهرک‌های صنفی، پایانه‌های صادراتی، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، رفع موانع صادراتی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه صادرات، استفاده از ظزفیت بنیاد برکت، مستضعفان و سایر بنیاد‌ها برای توسعه اقتصادی و... را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری، سلامت، کشاورزی، دریایی، ورزشی و آبی، طبیعت گردی و توسعه صنایع دستی و رویداد مهم بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ را در دستور کار داریم و افتتاحیه رویداد ساری پایتخت گردشگری اکو ۲۰ اردیبهشت در ساری برگزار خواهد شد.

خیریان‌پور گفت: همچنین از معیشت و بازار هم مغفول نماندیم و کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و کارگروه اقدام مشترک و تشدید بازرسی و نظارت با بهره گیری از ۳۴۳ بازرس سازمان بسیج مستضعفین سعی و تلاش شد که در این حوزه نیز بازدید و نظارت مستمر داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار