مسئول توسعه فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

تهدیدات فضای مجازی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد

«معتمدی» گفت: اگر دوره‌های آموزشی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را برای افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان و والدین آنها برگزار کنیم، خیلی از تهدیدات به فرصت تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 04May 2022

شیوع ویروس کرونا اهمیت استفاده از فضای مجازی را نمایان‌تر کرد

«مهدیه معتمدی» مسئول توسعه فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‌آباد، در تشریح مهمترین فعالیت‌های معاونت توسعه فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان در سال 1400 اظهار داشت: در سال گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس جشنواره «فضای مجازی، ایثار و شهادت» با موضوعات موشن‌گرافی، اینفوگرافیک، عکس و... با مشارکت حوزه علمیه خواهران شهرستان خرم آباد برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و افزایش سواد رسانه‌ای اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان، افزود: در سال گذشته کارگاه‌های توانمندسازی جوانان با موضوعات فتوشاب، اینستاگرام، طراحی سایت و طراحی لوگو را با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان کم بضاعت و بی‌بضاعت برگزار کردیم.

معتمدی به برگزاری سومین جشنواره ملی مقاومت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برای شرکت در این جشنواره که سال 1400 به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، فعالان فضای مجازی لرستان 100 اثر را به دبیرخانه  ارسال کردند.

معاون توسعه فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: عکس‌نوشته شهدا و تصویرسازی از جمله موضوعات جشنواره ایثار، شهادت، دفاع مقدس و مقاومت بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم فعالان فضای مجازی استان لرستان در حوزه ایثار و شهادت را شناسایی و از آنها تجلیل کنیم.

معتمدی به برگزاری کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان در اواخر سال 1401 اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره فرصت مغتنمی  برای ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدای استان لرستان به جامعه است و ما در راستای اهداف این کنگره شهدا، اینفوگرافیک و موشن‌گرافی مرتبط با شهدای شاخص استان لرستان را تولید کرده ایم.

معاون توسعه فضای مجازی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر و استفاده بیش از پیش از فضای مجازی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا اهمیت استفاده از فضای مجازی نمایان‌تر شد و نشان داد که فضای مجازی ظرفیت بسیار مناسبی برای پیشبرد برنامه‌ها در شرایط خاص مانند کرونا است.

وی با بیان اینکه نباید از آسیب‌های استفاده نادرست از فضای مجازی غافل باشیم، ادامه داد: فضای مجازی هم فرصت هست و تهدید که اگر دوره‌های آموزشی استفاده از این ظرفیت را برای افراد جامعه به ویژه دانش آموزان و والدین آنها برگزار کنیم، خیلی از تهدیدات به فرصت تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار