به گزارش دفاعپرس از ساری، «عبدالمهدی حقشناس» مسئول بسیج رسانه استان مازندران عصر امروز در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه افزایش سواد رسانه باید در صدر برنامههای روابط عمومی و رسانه باشد، اظهار داشت: امسال هزار نفر را در سازمان بسیج رسانه مازندران آموزش سواد رسانهای میدهیم و پیشنهاد میکنیم شهرستان سوادکوه در این عرصه پیشقدم باشد.
حقشناس افزود: روابط عمومی، آیینه اداره، نهاد و شرکت و چشم و چراغ یک دستگاه است و روابط عمومی باید همه چیز را ببیند و حافظ منافع است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی روابط عمومی فقط تبلیغات نیست و محورهای دیگری هم دارد و آسیبهایی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: جابجایی وظیفه و تداخل وظایف وجود دارد و جایگاه روابط عمومی باید بیشتر مورد نظر باشد و روابط عمومی نشاندهنده ظرفیت و توان اداره و نهاد است.
حقشناس، ایجاد انگیزه در سازمان و دیدهشدن فعالیتهای کارکنان را از نکات کلیدی توصیف و اظهار کرد: نیاز امروز روابط عمومیها ارتباط موثر با رسانهها باشد که در استان این ارتباط برادرانه و با محوریت همکاری است.
وی افزود: حفاظت از حریم سازمان از وظایف روابط عمومی با مشورت مدیر و همراه با دلیل و مدرک است و روابط عمومی باید رابط بین مردم و سازمان باشد و مدیران در حیطه تخصص و وظیفه از روابط عمومیها، وظیفه بخواهند.
حقشناس با اشاره به اینکه روابط عمومیها مانند رسانهها مظلوم هستند و در برخی مواقع مورد بیمهری قرار میگیرند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران حجت را تمام کردند و مهمترین وظیفه کنونی، جهاد تبیین است که آن را امر واجب و فریضه فوری توصیف کردند.
انتهای پیام/