همسر شهید علی‌محمدی در نشست خبری انجمن قربان ترور:

سازمان ملل باید جوابگوی مشکلات روحی و مالی قربانیان ترور باشد

سخنگوی انجمن قربانیان ترور گفت: قربانیان ترور دچار صدمات زیاد روحی و مالی شده‌اند که مسئولیت این مشکلات با سازمان ملل و مجامع بین‌الملل است.
کد خبر: ۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ - 30August 2015

سازمان ملل باید جوابگوی مشکلات روحی و مالی قربانیان ترور باشد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری انجمن قربانیان ترور عصر امروز(یکشنبه) با حضور "منصوره کرمی" همسر شهید مسعود علی محمدی سخنگوی انجمن، زهرا روئیت فرزند شهید ترور هوشنگ روئیت و محمد صدیقیان برادر شهید ترور علی صدیقیان در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

همسر شهید علیمحمدی با اشاره به تاسیس انجمن قربانیان ترور در سال 86 عنوان کرد: این انجمن با هدف جمع شدن خانوادههای قربانیان ترور، کسانی که سیاست مدار نبودند و زندگی روزمره خود را داشتند اما به صورت وحشتناک و جلوی چشم خانوادههایشان ترور شدند، راه اندازی شد.

وی افزود: در سال 86، 3 هزار نفر از خانواده قربانیان ترور را در کنار هم جمع کردیم گرچه تعداد قربانیان ترور بیش از این و در حدود 17 هزار نفر است که 12 هزار و 300 نفر را منافقین ترور کردند.

زهرا کرمی با اشاره به این نکته که خانوادههای قربانیان ترور به واسطه از دست دادن عزیزانشان دچار مشکلات زیادی شدهاند، افزود: سعی کردیم تا برای رفع این مشکلات کاری انجام دهیم و از لحاظ روحی کمک کنیم و در این خصوص نشستهایی را هر سه ماه یک بار برگزار میکردیم، تا اعضا با تعریف شرایط خودشان به یکدیگر آرامش دهند.

سخنگوی انجمن قربانیان ترور با تاکید بر این که تلاش بر این است تا در خارج از ایران فعالیت کنیم، تصریح کرد: در سفر اخیر به ژنو و در سفر سال 2012 به پاریس در اجلاس قربانیان ترور شرکت کردیم. زمانی که با کشورهای مختلف و Ngoها دیدار میکردیم تعجب میکردند که ایران هم قربانی ترور است و میگفتند "مگر ایران هم قربانیان ترور دارد. ایران خود تروریست است!."

زهرا کرمی با بیان این که برخی کشورهایی که  فریاد حقوق بشر سر میدهند خود جنایت انجام میدهند و از گروههایی همچون داعش حمایت میکنند، اظهار کرد: در این نشستها به این فکر کردیم، خانوادههایی که عزیزانشان را از دست میدهند و داعش تصاویر آنها را روی سایت میگذارد در آینده با چه مشکلات روحی مواجه میشوند.

همسر شهید علیمحمدی تصریح کرد: همه قربانیان در کشور به دنبال این هستند که جهان به سمت صلح برود. تروریست خوب و بد نداریم و تروریست در هر صورتی بد است.

زهرا کرمی با اشاره به این که به دنبال این هستیم تا جلساتی را با مراجع در رابطه با ترور برگزار کنیم، تصریح کرد: در صحبت با مسئولین و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در این رابطه که دین ما وارد کردن کوچکترین خدشهای را به کسی اجازه نمیدهد صحبت کردیم و گفتیم مردم ما نیز چنین روحیهای ندارند. به دنبال برگزاری جلساتی با مراجع برای صدور فتوایی در رابطه با ترور هستیم تا دنیا بداند مراجع و دین اسلام مخالف ترور هستند.

سخنگوی انجمن قربانیان ترور با طرح این سوال که چرا کسانی که خود تروریست هستند میتوانند در کشورهای حامی حقوق بشر قدم بردارند و ما را تروریست خطاب کنند، افزود: این کشورها هنوز هم اقدامات تروریستی انجام می دهند و همسر خود من را گروهک منافقین مورد جاسوسی قرار داد و باعث مرگ ایشان شد. امروز همین افراد کسانی همچون داعش را جمع کردهاند و به منطقه ما آوردهاند تا در کشورهای سوریه و عراق جنایت کنند. صحبت ما این است اینها میخواهند به کجا بروند. باید به کشور خودشان و هر کشوری که آنها را تغذیه میکند بروند و باید جوابگوی قربانیان باشند.

همسر شهید علیمحمدی در پایان عنوان کرد: قربانیان ترور دچار صدمات زیاد روحی و مالی شدهاند که مسئولیت این مشکلات با سازمان ملل و مجامع بینالملل است. سال 92 توانستیم مقام مشورتی سازمان ملل را بگیریم که این خود یک اتفاق خوب بود. کسانی مانع این کار میشدند، اما ما تنها کشوری بودیم که به نام قربانیان ترور این مقام را کسب کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار